واکنش کره جنوبی به توقیف کشتی تجاری اش توسط سپاه

© AP Photo / Kamran Jebreiliواکنش کره جنوبی به توقیف کشتی تجاری اش توسط سپاه ایران
واکنش کره جنوبی به توقیف کشتی تجاری اش توسط سپاه ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امور خارجه کره جنوبی: از توقیف کشتی تجاری خود توسط ایران مطلع است و از ایران خواسته است که کشتی را در اسرع وقت آزاد کند و ایمنی خدمه را تامین کند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه کره جنوبی اعلام کرد: "وزارت امور خارجه کره جنوبی و سفارت این کشور در ایران از توقیف کشتی مطلع شدند و خواستار (اطمینان) امنیت خدمه کشتی و آزادی زودهنگام کشتی شدند ... در مجموع 20 نفر در کشتی هستند، از جمله پنج شهروند کره جنوبی."

توقیف کشتی کره‌جنوبی در خلیج فارس - اسپوتنیک ایران
توقیف کشتی کره‌جنوبی در خلیج فارس

در واکنش به این اقدام سپاه، وزارت دفاع کره جنوبی، پس از تأیید گزارشات مربوط به این حادثه، یک ناوگروه را به آبهای تنگه هرمز اعزام کرد که این ناوگروه برای محافظت از کشتی های غیرنظامی در سواحل سومالی در برابر دزدان دریایی ایجاد شده بود.

ایران اعلام کرد که این کشتی نفتکش که از مبدأ بندر الجبیل عربستان در خلیج فارس در حرکت بود، به دلیل نقض پیاپی قوانین زیست محیطی دریایی توسط ناوگروه ذوالفقار منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توقیف شد.

خدمه‌ کشتی مذکور که HANKUK CHEMI نام دارد، از اتباع کره جنوبی، اندونزی، ویتنام و میانمار هستند. این کشتی که حامل 7200 تن مواد شیمیایی نفتی بوده، پس از توقیف در لنگرگاه بندرعباس پهلو گرفت و پرونده آن برای طی مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی کشور خواهدشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала