در ایالات متحده، 11 سناتور نتایج انتخابات ریاست جمهوری را به چالش می کشند

© Sputnik / Igor Mikhalev /  مراجعه به بانک تصاویر انتخابات آمریکا
انتخابات آمریکا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کنگره باید فورا یک کمیسیون انتخاباتی با اختیارات کامل تحقیق و حقیقت یابی برای بازبینی فوری ده روزه نتایج انتخابات در ایالت های مورد مناقشه تشکیل بدهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «هیل»، هفت نماینده فعلی و چهار عضو منتخب مجلس علیا درخواست کردند پس از نتایج  بررسی های انجام شده در ایالات معین، نتایج کمیسیون مورد ارزیابی قرار بگیرد و در صورت لزوم، جلسات دادرسی را در مجلس قانونگذاری ایالت برگزار می کنند تا نتایج انتخابات تنظیم شده را تأیید کنند.

گروه اکثریت جمهوریخواه مجلس سنا و شماری دیگر از سناتورهای جمهوریخواه بر این باور هستند که اعتراض به نتیجه رای گیری در کالج الکترال آنها را در موقعیتی دشوار قرار می دهد زیرا کنگره مجبور به رای گیری درباره اعتراض مطرح شده خواهد شد. آنها معتقدند که نتیجه رای گیری در کالج الکترال در نهایت تائید خواهد شد اما رای گیری در کنگره آنها را مجبور به اعلام نظر خواهد کرد و هر رایی که آنها بدهند در نهایت در کارزارهای انتخاباتی آینده علیه شان مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

ادامه تلاش ترامپ برای پیروزی در انتخابات! - اسپوتنیک ایران
ادامه تلاش ترامپ برای پیروزی در انتخابات!

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری کنونی آمریکا به دفعات از وقوع تقلب در جریان انتخابات ریاست جمهوری روز سوم نوامبر سخن گفته است. او ابراز امیدواری کرده است که اعتراض به نتیجه رای گیری در جلسه روز ششم ژانویه بتواند مانع از اعلام پیروزی قطعی جو بایدن شود. این در حالی است که جمهوریخواهان برای اتخاذ راهبرد مشترک در جریان جلسه هفته آینده کنگره اتفاق نظر ندارند.

شایان ذکر است که آدام کینزینجر، نماینده جمهوریخواه ایالت ایلینوی در مجلس آمریکا، اعلام کرد در جلسه ۶ ژانویه کنگره، دست‌کم ۱۰۰ تَن از هم حزبی‌هایش نتیجه آرای الکترال را به چالش خواهند کشید.

وی که از معدود اعضای جمهوریخواه کنگره است که از ادعاهای انتخاباتی دونالد ترامپ رئیس‌جمهور فعلی آمریکا ناراضی است، اظهار داشت که امیدوارم پیش‌بینی‌ام اشتباه باشد.

ترامپ هم ضمن پافشاری بر ادعای تقلب، از طرفدارانش خواسته تا در روز ۶ ژانویه به خیابان‌ها بیایند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала