آمریکا: ایران در سالگرد شهادت سلیمانی آمادگی رزمی خود را افزایش داده است

© AFP 2023 / Jamejamonline/Ebrahim Norooziآمریکا: ایران در سالگرد شهادت سلیمانی آمادگی رزمی خود را افزایش داده است
آمریکا: ایران در سالگرد شهادت سلیمانی آمادگی رزمی خود را افزایش داده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اطلاعات آمریكا معتقد است كه در 48 ساعت گذشته نیروهای دریایی ایران در خلیج فارس، سطح آمادگی رزمی خود را افزایش داده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سی ان ان، یک منبع آگاه اعلام کرد: اطلاعات آمریكا معتقد است كه نیروهای دریایی ایران در خلیج فارس در 48 ساعت گذشته در آستانه اولین سالگرد شهادت ژنرال قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس، سطح آمادگی رزمی خود را افزایش داده است.

به گفته منبع مشخص نیست که اقدامات ایران در اولین سالگرد شهادت سلیمانی دفاعی است یا نشانه و سیگنال هایی از حمله قریب الوقوع علیه منافع آمریکا است، اما واشنگتن این اقدامات دریایی ایران را در حد یک رزمایش معمول دریایی نمی داند.

سپاه موشک های برد کوتاه آرش و هواپیماهای بدون سرنشین در عراق مستقر کرد - اسپوتنیک ایران
سپاه موشک های برد کوتاه آرش و هواپیماهای بدون سرنشین در عراق مستقر کرد

پیشتر نیز گزارش شده بود که مقامات پنتاگون اعلام کرده بودند که اطلاعاتی مبنی بر حمله احتمالی ایران برای هدف قراردادن نیروهای آمریکایی در عراق وجود دارد. پیش از این، روزنامه القبس کویت گزارش داده بود که ایران در حال تقویت پدافند هوایی در مجاورت تاسیسات هسته ای برای محافظت در برابر حملات احتمالی موشکی آمریکا است و موشک های کوتاه برد و هواپیماهای بدون سرنشین در عراق مستقر کرده است.

عملیات شهادت سلیمانی توسط ایالات متحده در 3 ژانویه 2020 در بغداد انجام شد. ایران در پاسخ به این حمله بعدها با حمله موشکی به پایگاه عراقی که نیروهای آمریکایی در آن مستقر بودند، پاسخ داد. در ابتدا، دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده و رئیس پنتاگون گفتند که این حملات تلفات جانی نداشته است. سپس ارتش آمریکا اعتراف کرد که این حادثه مصدومانی داشته است و علاوه بر این، تعداد آنها دائماً در حال افزایش بود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала