کشف ورژن جدید ویروس کرونا بریتانیایی در ویتنام

© Sputnik / Alessandro Rota /  مراجعه به بانک تصاویر کشف ورژن جدید ویروس کرونا بریتانیایی در ویتنام
 کشف ورژن جدید ویروس کرونا بریتانیایی در ویتنام  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقام‌های محلی ویتنام از شناسایی اولین مورد گونه جدید ویروس کرونا در بریتانیا خبر می‌دهند.

به گزارش اسپوتنیک، کمیته هماهنگی ملی ویتنام برای پیشگیری و کنترل شیوع بیماری کرونا اعلام نمود که گونه جدید ویروس کرونا بریتانیایی در یک زن 45 ساله ویتنامی شناسایی شده است. این زن در تاریخ 22 دسامبر سال 2020، از انگلستان به کشور بازگشته بود و در نتیجه نخستین بیماری در ویتنام یافت شد.

ساخت داروی جدید برای مقابله با کرونا در انگلیس - اسپوتنیک ایران
ساخت داروی جدید برای مقابله با کرونا در انگلیس

پرواز این زن از انگلستان به فردوگاه شهر "کان تو" در جنوب ویتنام نشست و تمام 305 مسافر آن بلافاصه به قرنطینه اجباری دو هفته ای اعزام شدند زیرا این زن به کرونا ورژن جدید دچار شده بود.

شناسایی گونه جدید و جهش یافته ویروس کرونا در انگلیس که ۷۰ درصد مسری تر از گونه اصلی است، در این کشور برای اولین بار مشاهده شده است.

این ویروس که می تواند کودکان را به همان اندازه بزرگسالان آلوده و بیمار کند اولین بار ۲۱ سپتامبر گذشته در منطقه کنت انگلیس مشاهده شد؛ اما سه ماه بعد مت هنکاک وزیر بهداشت انگلیس در ۱۴ دسامبر این موضوع را با پارلمان در میان گذاشت و ۱۹ دسامبر بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس آن را به طور علنی اعلام کرد.

دولت انگلیس برای مهار ویروس جدید که به گفته وزیر بهداشت، مهار آن از دست دولت خارج شده، بیشتر مناطق کشور را در بالاترین سطح محدودیت‌های کرونایی قرار داده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала