روحانی: با خروج ترامپ، خاورمیانه ثبات پیدا می کند

© AP Photo / Office of the Iranian Presidencyروحانی: با خروج ترامپ، خاورمیانه ثبات پیدا می کند
روحانی: با خروج ترامپ، خاورمیانه ثبات پیدا می کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهوری ایران اذعان کرد: با رفتن دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اوضاع در خاورمیانه تثبیت خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، حسن روحانی رئیس جمهوری ایران، که سخنرانی وی در تلویزیون ایران پخش شد، گفت: یکی از پیامدهای این عمل شرم آور و احمقانه (ترور شهید قاسم سلیمانی) پایان ترامپیسم است؛ در چند روز آینده دوره حکومت این قاتل وحشی به پایان خواهد رسید و زندگی وی در زباله دانی خواهد بود. من اطمینان دارم که پس از ترامپ، اوضاع امنیتی و ثبات در منطقه بسیار بهتر خواهد شد.

نمایشگاه خیابانی بزرگداشت سپهبد قاسم سلیمانی در تهران  - اسپوتنیک ایران
نمایشگاه خیابانی بزرگداشت سپهبد قاسم سلیمانی در تهران

به گفته روحانی، تا زمانی که حضور آمریکایی ها در منطقه به پایان نرسد، ایران در نظر نخواهد گرفت که انتقام ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را گرفته است، در عملیاتی که مسئولیت اصلی بر عهده ترامپ و مایک پمپئو وزیر امور خارجه است.

پیش از این در آستانه سالگرد ترور سردار سلیمانی، مقامات ایرانی گفته بودند که توانسته اند ۴۸ نفر را در عملیات ترور شهید سلیمانی شناسایی کنند.

شب ۳ ژانویه، ایالات متحده عملیاتی را در منطقه فرودگاه بین المللی بغداد انجام داد تا سردار ایرانی قاسم سلیمانی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس معاون الحشد الشعبی، را از بین ببرد.

در واشنگتن، اعتقاد بر این است که آنها در سازماندهی حمله به سفارت ایالات متحده در بغداد در ۳۱ دسامبر ۲۰۱۹ نقش دارند. پس از این حادثه ایران با حمله به پایگاه آمریکایی "عین الاسد" در عراق پاسخ داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала