آمریکا در نظر دارد کوبا را در لیست حامیان تروریست قرار دهد

© AP Photo / Ramon Espinosaآمریکا در نظر دارد کوبا را در لیست حامیان تروریست قرار دهد
آمریکا در نظر دارد کوبا را در لیست حامیان تروریست قرار دهد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایالات متحده آمریکا تصمیم گرفته تا کوبا را در لیست کشورهای حامیان مالی تروریسم قرار دهد

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه نیویورک تایمز با استناد به منابع نوشت: مایک پمپئو وزیر امور خارجه ایالات متحده تصمیم گرفته است که کوبا را در لیست کشورهای حامیان مالی تروریسم، که قبلاً ایران، کره شمالی و سوریه را نیز شامل شده است، قرار دهد.

ترامپ محدودیت های جدیدی را علیه کوبا اعمال کرد - اسپوتنیک ایران
ترامپ محدودیت های جدیدی را علیه کوبا اعمال کرد

گفته می شود این پیشنهاد توسط کارمندان وزارت امور خارجه ارائه شده است. پمپئو نیز به نوبه خود باید تصمیم بگیرد که آیا طرح قرار دادن کوبا در لیست کشورهای حامی تروریسم را تصویب می کند. تاکنون منابع از نحوه اقدام وی مطمئن نیستند.

نیویورک تایمز پیش بینی می کند که این اقدام مستلزم اعمال تحریم های آمریکا علیه مقامات کوبا است، که فقط کار رئیس جمهور منتخب جو بایدن را پیچیده خواهد کرد. این دموکرات بارها از سیاست سخت دولت دونالد ترامپ در قبال این جزیره انتقاد کرده است که می خواهد این کشور را از لیست حامیان تروریسم خارج کند؛ با این حال، این روند چندین ماه طول خواهد کشید.

در پاسخ به سوالات روزنامه، سخنگوی وزارت امور خارجه گفت که او در مورد "بحث ها یا راه حل های بالقوه" در مورد این لیست اظهارنظر نمی کند؛ کاخ سفید همچنین به سوالات مربوط به این نشریه پاسخ نداد.

ترامپ و هوادارانش اخیراً سعی کرده اند تصمیماتی اتخاذ کنند که در سیاست های آمریکا تحت نظر بایدن در ماه های نخست حکومت وی ​​تأثیر بگذارد، به ویژه کاخ سفید در مورد تقویت تحریم ها علیه چین و ایران بحث و تبادل نظر کرد.

ایالات متحده در پاسخ به ملی شدن املاک آمریكا در سال ۱۹۶۱ روابط دیپلماتیک خود را با كوبا قطع كرد. پس از آن، واشنگتن از اعمال تحریم تجاری و اقتصادی خبر داد.

باراک اوباما رئیس جمهور پیشین آمریکا، از عادی سازی روابط دوجانبه در سال ۲۰۱۴ خبر داد، اما این روابط نزدیک به ژانویه ۲۰۱۷، زمانی که ایالات متحده تحت رهبری دونالد ترامپ بود، پایان یافت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала