ظریف در تماس با همتای ارمنستانی خود بر تغییرناپذیری مرزها تاکید کرد

© Sputnik / Russian Foreign Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر ظریف در تماس با همتای ارمنستانی خود بر تغییرناپذیری مرزها تاکید کرد
ظریف در تماس با همتای ارمنستانی خود بر تغییرناپذیری مرزها تاکید کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در تماس تلفنی بین وزاری خارجه ایران و ارمنستان آخرین تحولات ارمنستان، منطقه و روند همکاری‌های دوجانبه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، آرا آیوازیان، وزیر امور خارجه ارمنستان در تماس تلفنی با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران گفت‌وگو کرد.

ظریف در این گفت‌وگو با ابراز تأسف از جنگ اخیر (بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر منطقه مورد مناقشه قره باغ) و ابراز همدردی با خانواده‌های کشته شدگان این جنگ، موضع ایران مبنی بر تغییرناپذیری مرزهای بین‌المللی و حسایت کشورمان در این خصوص را مورد تأکید قرار داد.

وی همچنین خاتمه این مناقشه را زمینه ساز همکاری‌های چندجانبه کشورهای منطقه برشمرد و با ابراز خرسندی از توسعه همکاری‌های اقتصادی بین بخش‌های خصوصی دو کشور از آمادگی ایران برای توسعه همکاری‌های اقتصادی با ارمنستان در دوره جدید خبر داد.

این نخستین گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه جدید ارمنستان با ظریف پس از تصدی این سمت است. پیش از این زهراب مناتسکانیان، عهده‌دار وزارت خارجه ارمنستان بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала