سپهبد روس: مطالب منتشر شده تحت عنوان "کابوس اروپا" ساختگی است

© Photo / China Academy of Aerospace Aerodynamicsسپهبد یسین: مطالب منتشر شده تحت عنوان "کابوس اروپا" ساختگی است
سپهبد یسین: مطالب منتشر شده تحت عنوان کابوس اروپا ساختگی است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فرمانده سابق نیروی موشک های راهبردی روسیه مطالب منتشر شده توسط روزنامه نگاران آلمانی در خصوص سلاح های مافوق صوت را بی پایه و اساس دانست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه ماسکوسکی کامسامولتس، سپهبد ویکتور یسین، فرمانده سابق نیروی موشک های راهبردی روسیه اظهار داشت که مطلب منتشر شده توسط Die Welt مبنی بر اینکه عصر سلاح های مافوق صوت برای اروپا کابوس است، ساختگی به نظر می رسد.

عصر سلاح‌های هایپرسونیک، کابوسی برای امنیت اروپا  - اسپوتنیک ایران
عصر سلاح‌های هایپرسونیک، کابوسی برای امنیت اروپا

به گفته یسین، آژیر خطر اعلام شده توسط روزنامه نگاران آلمانی هیچ پایه و اساسی ندارد. وی خاطر نشان شد که روسیه مطابق با پیمان استارت نو 3  و سایر موافقت نامه ها، حداقل 24 ساعت قبل از پرتاب موشک های آموزشی رزمی خود، به طرف آمریکایی اطلاع می دهد.

فرمانده سابق نیروی موشک های راهبردی روسیه با اشاره به اینکه طرف آمریکایی نیز همین کار را می کند تصریح کرد که روسیه توافق نامه های مشابهی نیز با چین دارد. وی افزود: اگرچه صادقانه بسیار خوب است که اروپایی ها از این بابت نگران هستند. یسین تشریح کرد که اگر "موضوع" بالا بگیرد، هیچ کس هشدار نخواهد داد.

پیش از این، گرهارد هگمن در مقاله ای برای روزنامه Die Welt گفته بود كه تولید سلاح های مافوق صوت كابوسی برای امنیت اروپا و دور جدیدی از "مارپیچ تهدیدها" است. وی در این راستا به پرتاب موشک قاره پیما در دریای اختسک توسط یک زیردریایی روسیه اشاره می‌کند که در پی آن آژیر خطر در پایگاه موشکی ایالات متحده در آلمان به صدا درآمد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала