اسرائیل: با هرگونه تلاش برای احیای برجام به شدت مخالفیم

© REUTERS / Jonathan Ernstاسرائیل: با هرگونه تلاش برای احیای برجام به شدت مخالفیم
اسرائیل: با هرگونه تلاش برای احیای برجام به شدت مخالفیم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دفتر نخست وزیر اسرائیل با انتشار بیانیه ای نسبت به بازگشت ایالات متحده به توافق هسته ای (برجام) هشدار داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از یورو پرس، دفتر بنیامین نتانیاهو نخست ‌وزیر اسرائیل، امروز یکشنبه با انتشار بیانیه ‌ای هشدار داد: اسرائیل با هرگونه تلاش برای احیای توافق هسته ‌ای سال ۲۰۱۵ که میان ایران و قدرت ‌های جهانی حاصل شد به شدت مخالف است.

پیام اسراییل به جو بایدن درباره ایران  - اسپوتنیک ایران
پیام اسرائیل به جو بایدن درباره ایران

این بیانیه در حالی صادر می شود که جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا بارها گفته است قصد بازگشت به توافق هسته ای با ایران را دارد که واشنگتن پیشتر در سال ۲۰۱۸، با وجود مخالفت جامعه بین الملل به طور یک جانبه از آن خارج شد.

در این بیانیه با ادعای اینکه توافق هسته ‌ای با ایران غلط است، آمده است: اسرائیل صریحاً و قاطعانه بر این باور است که تحت هیچ شرایطی نباید به این توافق بد برگشت.

این بیانیه کمتر از یک ماه پیش از آغاز به ‌کار دولت جدید آمریکا به ریاست جو بایدن صادر شده است.

این در حالی است که کشورهای اروپایی طرف توافق هسته ای با استقبال از تصمیم بایدن برای بازگشت به این توافق، ابراز امیدواری کرده‌ اند که به دنبال این تمایل دولت بایدن، روح تازه ‌ای به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) داده شود.

همچنین ۱۵۰ عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در روزهای اخیر طی نامه ‌ای به جو بایدن از رویکرد او برای بازگشت بدون قید و شرط به برجام پشتیبانی کرده اند.

آلمان، فرانسه و انگلیس همراه با سایر امضا کنندگان توافق هسته ای ۲۰۱۵ یعنی چین، روسیه و ایران متعهد شدند که بازگشت مجدد و احتمالی واشنگتن به این توافق را به شکل مثبت قلمداد کنند. این رویکرد که احتمالا متحدان خاورمیانه ای ایالات متحده را نا امید می کند، زمینه را برای دولت آینده آمریکا به ریاست جو بایدن فراهم می سازد تا پس از روی کار آمدن در ماه آینده میلادی استراتژی خود را در قبال برنامه اتمی ایران ارائه دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала