روسیه : آمریکا "جنگ روادیدی" به راه انداخته است

© Sputnik / Aleksei Agaryshev /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه : آمریکا "جنگ روادیدی" به راه انداخته است
روسیه : آمریکا جنگ روادیدی به راه انداخته است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سفارت روسیه در واشنگتن اعلام کرد طرف آمریکایی مسئولیت کامل "بن بست روادیدی" بین روسیه و ایالات متحده و همچنین سیستم تبادل روادید دو کشور را به عهده دارد.

به گزارش اسپوتنیک چنین  اظهار نظر دیپلمات های در مورد مقاله واشنگتن پست صورت گرفت که در آن ، با استناد به وزارت امور خارجه آمریکا ، گزارش شده بود که سفارت آمریکا در مسکو "دچار کمبود کارمند  و پر مشغله است" ، زیرا صدور هر ویزای دیپلماتیک از سوی  روسیه به "مذاکرات طولانی مدت" نیاز دارد. به ویژه گفته می شود که ایالات متحده قادر به گرفتن ویزا برای متخصصانی نیست که برای تعمیر آسانسورهای معیوب و سامانه های هشداردهی حریق باید به سفارت بیایند. علاوه بر این ، گفته می شود دیپلمات های عالی رتبه گویا مجبور به برف روبی  و کار با مواد ضد عفونی کننده هستند.

طوری که در سفارت روسیه خاطرنشان شد ، این اطلاعات با وضعیت واقعی امور مطابقت ندارد.

نگرانی آمریکا از رای دادگاه لاهه برای بررسی جنایات جنگی در اراضی فلسطینی  - اسپوتنیک ایران
دو سرکنسولگری آمریکا در روسیه تعطیل می شوند

نمایندگی دیپلماتیک روسیه اعلام کرد : "ما می خواهیم بار دیگر یادآوری كنیم كه مسئولیت" بن بست فعلی "كاملاً به عهده طرف آمریكایی است. این ایالات متحده بود كه به اصطلاح" جنگ ویزا "را آغاز كرد.

تأکید شده است که خود واشنگتن شیوه تبادل موازی ویزاهای شخصی  را به مسکو تحمیل  کرده که طبق آن کارمندان نمایندگی های خارجی روسیه فقط همزمان با صدور ویزا برای کارمندان دیپلماتیک  آمریکایی اجازه ورود به امریکا دریافت می کنند.

پیش از این از تعطیلی سرکنسولگری آمریکا در ولادی وستوک و تعلیق کار سرکنسولگری این کشور در یکاترینبورگ اطلاع حاصل شده بود . وزارت امور خارجه آمریکا توضیح داد که این اقدام به دلیل امنیت کار نمایندگی های دیپلماتیک آمریکا انجام شده است. خاطرنشان می شود که هیچ اقدامی در  رابطه با نمایندگی های دیپلماتیک روسیه در ایالات متحده برنامه ریزی نشده است.

سفارت آمریکا در مسکو گفت که چنین تصمیمی در رابطه با بهینه سازی کار نمایندگی های دیپلماتیک آمریکا در روسیه اتخاذ شده است. وزارت امور خارجه آمریکا حساب کرده که با بستن سرکنسولگری خود در ولادی وستوک 3/2 میلیون دلار در سال صرفه جویی می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала