پیام اسرائیل به جو بایدن درباره ایران

© AFP 2023 / Mandel Nganپیام اسراییل به جو بایدن درباره ایران
پیام اسراییل به جو بایدن درباره ایران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقامات اسراییل به بایدن پیام داده‌اند که عجله‌ای در پیوستن دوباره به برجام نداشته باشد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از عصر ایران، مقامات اسرائیل به جو بایدن نصیحت نمودند که از موقعیتی که سیاست "فشار حداکثری" در تضعیف ایران در اختیار او قرار داده، نهایت بهره‌برداری را کرده و امتیازات بیشتری از ایران بگیرد.

پیشنهاد ضد ایرانی روزنامه اسرائیلی به کشورهای عربی - اسپوتنیک ایران
آیا بزودی اسرائیل با یک کشور دیگر اسلامی نیز سازش می کند؟

مقامات اسراییلی از طریق ژنرال "مارک میلی" رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا به "جو بایدن" رییس جمهوری منتخب آمریکا پیام‌هایی درباره ایران منتقل کرده‌اند.

مقامات اسرائیلی اعلام نمودند که در سفر اخیر (هفته گذشته) ژنرال "مارک میلی" رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا به اسراییل، مقامات اسراییل از طریق او پیام‌هایی را به جو بایدن درباره سیاست آتی واشنگتن در قبال ایران، منتقل کرده‌اند.

سایت "آکسیوس" (AXIOS) با انتشار گزارشی در این باره نوشت: اسرائیل بسیار نگران برنامه‌های جو بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا در مورد ایران و توافق هسته‌ای 2015  (برجام) است، اما هنوز تماس مستقیم با بایدن را آغاز نکرده است. ژنرال "مارک میلی" پل رابطی بالقوه در این باره است زیرا انتظار می‌رود او همچنان در سمت خود باقی مانده و در دولت جدید آمریکا هم جایگاه داشته باشد.

ژنرال مارک میلی پنجشنبه گذشته پس از بازدید از چندین پایتخت عربی به اسرائیل سفر کرد. این سومین سفر او در سال جاری میلادی به منطقه بود و در پی نگرانی  از احتمال انتقام ‌جویی ایران در مورد ترور( شهید) محسن فخری‌زاده صورت گرفت.

پیام اصلی اسرائیلی‌ها به میلی این بود که بایدن نباید در پیوستن دوباره به برجام عجله کند و در عوض باید از این واقعیت که ایران در موقعیت ضعیفی قرار دارد استفاده کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала