ادامه صدور احکام عفو ترامپ برای نجات اطرافیان سابق خود

© Photo / White House videoادامه صدور احکام عفو ترامپ برای نجات اطرافیان سابق خود
ادامه صدور احکام عفو ترامپ برای نجات اطرافیان سابق خود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کاخ سفید اعلام کرد دونالد ترامپ ، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا پل مانافورت ، رئیس سابق مبارزات انتخاباتی خود ، و راجر استون، مشاور سابق خود را عفو کرده است .

به گزارش اسپوتنیک، ، ترامپ با فرمان روز چهارشنبه ، 26 نفر را عفو کرده  و همچنین مجازات زندان را برای سه نفر دیگر کاهش داد.

از جمله عفو شدگان ، مانافورت ، رئیس سابق ستاد انتخاباتی سال 2016 ترامپ  است. وی در پی تحقیقات توسط دادستان ویژه رابرت مولر ، كه به دنبال مدارک دخالت روسیه در انتخابات آمریكا و همچنین روابط ترامپ با مسكو بود ، به خاطر ارتکاب  جرایم مالی و مالیاتی محكوم شد.

ترامپ خواستار تعیین یک دادستان ویژه برای تحقیق درباره انتخابات آمریکا شد - اسپوتنیک ایران
ترامپ خواستار تعیین یک دادستان ویژه برای تحقیق درباره انتخابات آمریکا شد

ترامپ همچنین راجر استون ، مشاور سابق خود ،را که همچنین توسط بازپرس ویژه دادستان به جرم ممانعت از عدالت محکوم شده بود  ، بخشید.

چارلز کوشنر ، پدر جارد کوشنر همسر ایوانکا ترامپ و  داماد رئیس جمهور ، نیز در میان بخشیده شدگان است. بر اساس گزارش کاخ سفید ، ترامپ به وی "عفو کامل" اعطا کرده است ، این بدان معنی است که به محکوم کلیه حقوقی که افراد بدون سابقه کیفری دارند،  پس داده می شود. کوشنر پدر به خاطر ارتکاب جرایم مالیاتی ، تهدید شاهدان و شهادت دروغ به دو سال زندان محکوم شده بود . او با مقامات قضایی  معامله کرد و از جمله اعتراف نمود که برای اغوای همسر خواهرش ،فاحشه ای را استخدام کرده و سپس یک فیلم تهیه شده از این ارتباط برای خواهرش ارسال کرده است. کاخ سفید در رابطه با بخشش کوشنر پدر متذکر شد ، "وی خود را وقف اهداف مهم بشردوستانه کرد ... که همراه با کارهای خیریه وی ، حکم مجازاتش را تحت الشعاع قرار داد."

پیش از این ، ترامپ از جمله جورج پاپادوپولوس کارمند سابق ستاد مبارزات انتخاباتی خود را که در جریان  تحقیقات دادستان  ویژه به دلیل شهادت دروغ محکوم شده بود ، عفو کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала