روسیه بزرگترین تهدید برای ناتو نامیده شد

© AP Photo / Yves Loggheروسیه بزرگترین تهدید برای ناتو نامیده شد
روسیه بزرگترین تهدید برای ناتو نامیده شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مدرنیزاسیون گسترده نیروهای مسلح و ظهور انواع جدید سلاح در روسیه تهدید اصلی برای ناتو نامیده شد.

به گزارش اسپوتنیک،  این نظر توسط ژنرال جارد سمبریتسکی ، رئیس ستاد نیروی زمینی ایالات متحده آمریکا در اروپا در مصاحبه با روزنامه FAZ ابراز شد.

به گفته وی ، "تجاوز" روسیه علیه اوکراین و الحاق کریمه دلیل اصلی رشد بی ثباتی در اروپای شرقی است. سمبریسکی در پاسخ به سوالی از یک خبرنگار در این خصوص که آیا روسیه بزرگترین تهدید برای ناتو است ، پاسخ داد که "قطعاً چنین است." "خطر روسیه واقعی است. روسیه همچنان خود را مسلح می کند ، نیروهای مسلح خود را به طور گسترده مدرن می کند و به طور فزاینده ای تمایل خود را برای قدرت نمایی نشان می دهد. تانک های روسی مانند موشک ها و هواپیماها این کشور یک واقعیت هستند. "

نشنال اینترست: چرا سوخو – 57 یک تهدید برای ناتو است؟ - اسپوتنیک ایران
نشنال اینترست: چرا سوخو – 57 یک تهدید برای ناتو است؟

ژنرال جارد سمبریتسکی خاطرنشان کرد که ناتو در پاسخ به "تهدید روسیه" گروه های جنگی را در لهستان و سه کشور بالتیک مستقر کرده است. علاوه بر این ، به گفته وی ، اروپا در حال آماده شدن برای درگیری احتمالی با روسیه است و به طور منظم در حال کار بر روی سناریوهای مختلف پیشرفت حوادث است. سمبریتسکی تأکید کرد: "این یک عامل بازدارنده واقعی  در برابر روسیه است."

پیشترنشریه آمریکایی "نشنال اینترست" سامانه موشکی اس 400 را یک عامل هراس آور برای ناتو نامیده و نوشته بود اس 400 از نظر عملکرد و توانایی چندین برابر از سیستم های قبلی اس 300 برتر است. طبق نوشته این نشریه ، اس 300 فقط یک سامانه پدافند هوایی دوربرد است ، در حالی که جدیدترین مجموعه روسی بسیار پرکاربردتر است و به لطف داشتن چهار نوع موشک مختلف ، قادر است اهداف را درهم در  فواصل کوتاه و و هم در فواصل طولانی مورد اصابت  قرار دهد.

نویسنده  مقاله توضیح می دهد که اس 400 می تواند همزمان تا  80 هدف و 160 موشک هدایت شونده را مورد اصابت قرار دهد که به دلیل گسترش استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین از اهمیت ویژه ای برخوردار می شود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала