توقف شبانه پروازهای آلمان از انگلیس

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / توقف شبانه پروازهای آلمان از انگلیس
توقف شبانه پروازهای آلمان از انگلیس  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به دلیل شیوع نوع جدید ویروس کرونا در انگلستان برخی کشورهای اروپایی پرواز خود را به انگلیس متوقف کردند.

به گزارش اسپوتنیک، ینس اسپان وزیر بهداشت جمهوری فدرال آلمان تأیید کرد که آلمان پروازهای خود را با انگلیس از نیمه شب به حالت تعلیق درآورده و محدودیت ها برای پرواز به آفریقای جنوبی از روز دوشنبه اعمال نموده است.

جانسون: قدرت ابتلای ویروس کرونا جهش یافته در بریتانیا ۷۰ درصد بیشتر است 
 - اسپوتنیک ایران
جانسون: قدرت ابتلای ویروس کرونا جهش یافته در بریتانیا ۷۰ درصد بیشتر است

به گفته وی جهش جدید ویروس کرونا، شناسایی شده در انگلیس و آفریقای جنوبی، یک اتفاق پیش بینی شده برای همه گیری است، اما "گسترش سریع (این ویروس) ، که مشکوک به این جهش است بسیار خطرناک است.

اسپان در تلویزیون ARD گفت: "بنابراین قطع ارتباطات (انگلیس) با آلمان ، بلکه همچنین با قاره اروپا مهم است."

وی توضیح داد که تاکنون اطلاعات کمی وجود دارد و مقامات باید با دقت عمل کنند. اسپان گفت: "بنابراین، در نتیجه همکاری با وزارت حمل و نقل آلمان، همه هواپیماها از انگلیس از نیمه شب لغو می شوند. فردا ما یک فرمان دولت فدرال را منتشر خواهیم کرد که ورود از انگلیس و آفریقای جنوبی را محدود می کند، جایی که جهش مشابه ویروس کرونا وجود دارد."

پیش از این در خبرها آمده بود که پس از کشف جهش ویروس کرونا در بریتانیا، چندین کشور اروپایی تصمیم گرفته اند که ارتباط حمل و نقلی با انگلیس را متوقف کنند. مقامات هلندی پذیرش پروازهای خود از انگلستان را تا اول ژانویه متوقف می کنند. این ممنوعیت از امروز صبح اجرایی شد. دولت هلند این تدبیر را اقدام موقتی تا زمان بررسی نوع جدیدی از ویروس نامید. روز قبل، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس از معرفی سطح چهارم محدودیت ها در لندن و جنوب شرقی انگلیس خبر داد، که باید از شیوع نوع جدید ویروس کرونا جلوگیری کند. اسکاتلند و ولز نیز اقدامات سختگیرانه تری را گزارش کردند. به گفته وزارت بهداشت بریتانیا گونه جدید ویروس ممکن است ۷۰ درصد بیشتر از حد طبیعی عفونی باشد و بسیار سریعتر در حال گسترش است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала