پیام ایران به کشورهای حاشیه خلیج فارس: سطح خود را بشناسید

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / سعید خطیب ‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران
سعید خطیب ‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روز یکشنبه، وزارت امور خارجه ایران پیامی را به کشورهای حاشیه خلیج فارس ارسال کرد و ابراز کرد: همه باید سطح خود را بشناسند و در منزلت خود صحبت کنند.

به گزارش اسپوتنیک، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، در اظهاراتی برای روزنامه همشهری ایران گفت: ما حتما از گفتگوهای درون منطقه ای استقبال می‌ کنیم، اما اگر منظور برخی (کشورهای حوزه خلیج فارس) برجام است، اولا درباره برجام قرار نیست مذاکره مجددی صورت بگیرد، ضمن آنکه برجام موضوع امنیت ملی ماست و جز ایران به کسی مرتبط نمی‌ شود.

خطیب‌زاده، پمپئو را آقای ما دروغ گفتیم، فریبکاری کردیم و دزدیدیم خطاب کرد - اسپوتنیک ایران
خطیب‌زاده، پمپئو را آقای "ما دروغ گفتیم، فریبکاری کردیم و دزدیدیم" خطاب کرد

وی تصریح کرد: همه باید سطح خود را بشناسند و در منزلت خود صحبت کنند.

خطیب زاده با تأکید بر اینکه کشورش به اقدامات عملی که جو بایدن رئیس جمهور منتخب ایالات متحده برمی دارد، اهمیت دارد افزود: اظهارات آقای بایدن تفاوت آشکاری با عمل دولت فعلی ایالات متحده دارد، اما باید ببینیم در عمل دولت آینده امریکا چه خواهد کرد.

وی افزود: تجربه توافق هسته ای بین ایران و طرف های بین المللی ثابت کرد که برای برخی از آنها پیمانی وجود ندارد و امضای محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه معتبرتر از کل دولت آمریکا است.

برجام همچنان به عنوان بخشی از یک قطعنامه الزام آور سازمان ملل برای تمام اعضای ملل متحد لازم اجراست. امریکا به عنوان یک طرف، به عضویت خود خاتمه بخشید و اروپایی ‌ها هم با عدم پایبندی به تعهدات خود در ابعاد رفع تحریم ها، دچار نقض عهد جدی شده اند.

در مورد سیاست آمریکا در قبال تهران از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی، خطیب زاده گفت: سیاست فشار حداکثری یک شکست حداکثری برای ایالات متحده در پی داشت، هر کسی که در کاخ سفید باشد، راهی جز اینکه این مسیر را اصلاح کند، ندارد.

وی تاکید کرد: موضع ایران روشن است، هر روزی که امریکا در عمل به تعهداتش برگردد، ما هم تمامی قدم های کاهشی را برمی ‌گردانیم.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала