تکذیب انتقال پیام ایران به نماینده بایدن در مسقط

© Sputnik / Shiva Abshenasتکذیب انتقال پیام ایران به نماینده بایدن در مسقط
تکذیب انتقال پیام ایران به نماینده بایدن در مسقط - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت خارجه ایران شایعات مربوط به رد و بدل شدن پیام میان کشورش و آمریکا در عمان را تکذیب کرد.

به گزارش اسپوتنیک، سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران در گفت و گو با روزنامه همشهری شایعات مطرح شده درباره پیام‌های رد و بدل شده توسط عباس عراقچی از طرف برخی کشورهای منطقه پس از پیروزی جو بایدن را تکذیب نمود.

ظریف: مذاکره ای با غرب درباره منطقه در کار نیست - اسپوتنیک ایران
ظریف: مذاکره ای با غرب درباره منطقه در کار نیست

خطیب‌زاده تصریح کرد: اساسا دولت جدید مستقر نشده که بخواهیم به کسی پیام بدهیم یا از کسی پیام بگیریم. ما هرچه بخواهیم بگوییم را علنا می‌گوییم. هم من گفته‌ام، هم وزیر امور خارجه و هم رئیس‌جمهور. بدون لکنت و با شفافیت و بدون پرده‌پوشی هم گفته‌ایم. ما نه پیامی گرفته‌ایم و نه پیامی داده‌ایم.

سخنگوی وزارت خارجه ایران اظهار داشت: در حوزه برجام کمیسیون مشترک هست و نظراتمان را آنجا می‌گوییم. در حوزه‌های دیگر هم مواضع خود را اعلام کرده‌ایم.

عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه ایران 14 دسامبر برای رایزنی با نمایندگان وزارت امور خارجه عمان در مورد همکاری‌های دوجانبه به این کشور سفر کرد. پس از آن، برخی از روزنامه نگاران و کارشناسان در توییتر اعلام داشتند که دیپلمات ایرانی در این سفر ممکن است نامه‌ای را به نماینده بایدن در مورد بازگشت احتمالی ایالات متحده به توافق هسته‌ای منتقل کرده باشد. علاوه بر این، در ماه نوامبر، نیویورک تایمز گزارش داد که عراقچی از طریق واسطه‌ها سعی در انتقال پیامی به بایدن دارد که در آن پیشنهاد می‌شود قبل از شروع مجدد مذاکرات میان ایران و آمریکا، ایالات متحده به توافق هسته‌ای بازگردد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала