افشای اسناد جنگ جهانی : موسولینی می خواست بخشی از شوروی را تحت حکومت خود قراردهد

© AP Photoافشای اسناد جنگ جهانی : موسولینی می خواست بخشی از شوروی را تحت حکومت خود قراردهد
افشای اسناد جنگ جهانی : موسولینی می خواست  بخشی از شوروی  را تحت حکومت خود قراردهد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بنیتو موسولینی دیکتاتور ایتالیا امیدوار بود که پس از پیروزی آلمان نازی در جنگ جهانی دوم حکومت خود را بر مناطق جنوب غربی اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی برقرار کند.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به اطلاعات موجود در بایگانی محرمانه سرویس اطلاعات خارجی روسیه وی این موضوع را در گفتگو با آدولف هیتلر،  پیشوای رایش سوم مطرح كرد ، اما او از پاسخ دادن امتناع ورزید.

این اطلاعات توسط آناتولی گورسکی،  یک افسر اطلاعاتی مخفی ساکن انگلیس با نام مستعار عملیاتی "وادیم" ارائه شده است. او این اطلاعات را بطورغیر مستقیم از یک مقام عالی رتبه ایتالیایی دریافت کرده بود . وی 3 دسامبر 1941 ، یک تلگراف رمزنگاری شده  از لندن به مسکو ارسال کرد که در ان گفته می شد "موسولینی در نظر دارد پس از نابودی روسیه حقوق ویژه برای ایجاد منطقه تحت الحمایه ایتالیا در جنوب غربی روسیه دریافت کند."

 جنگ جهانی دوم؛ نقشه هایی که چرچیل می کشید - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
جنگ جهانی دوم؛ نقشه هایی که چرچیل می کشید

پس از اینکه دیکتاتور ایتالیا در جلساتی درباره اهداف خود با هیتلر گفتگو کرد ، هیتلر پاسخ داد که "تا پایان کارزارجنگ درباره  هیچ چیزی نمی توان  تصمیم گیری کرد". "اولین نیاز ایتالیا اکنون باید تقویت ارتش ایتالیا در جبهه شرقی باشد. موسولینی با اکراه قول داد نیروهای بیشتری را به جبهه شرقی بفرستد تا در هر صورت بتواند ادعاهای مشخصی در رابطه با مالکیت این اراضی مطرح کند. "

پیش از این ، سرویس اطلاعات خارجی روسیه اعلام کرده بود که انگلیس در تلاش بود تا روابط مخفی با آدولف هیتلر را از اتحاد جماهیر شوروی س پنهان کند و به این خاطر پس از تصرف  بایگانی شخصی پیشوای رایش سوم ، نمی خواست اسناد این بایگانی  را با مسکو به اشتراک بگذارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала