تصویب قطعنامه ضد ایرانی توسط پارلمان اروپا

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر تصویب قطعنامه ضد ایرانی توسط پارلمان اروپا
تصویب قطعنامه ضد ایرانی توسط پارلمان اروپا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نمایندگان پارلمان اروپا ایران را به آنچه «نقض حقوق بشر» خوانده شده متهم کرده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به تارنمای پارلمان اروپایی، روز 17 دسامبر (پنجشنبه) نمايندگان پارلمان اروپا، با تصویب قطعنامه‌ای ایران را به آنچه «نقض حقوق بشر» خوانده شده متهم کرده‌اند.

قانونگذاران اروپایی در این قطعنامه که با ۶۱۴ رأی موافق، ۱۲ رأی مخالف و ۶۳ رأی ممتنع به تصویب رسید از اعدام روح‌الله زم، سرشبکه آمدنیوز بعد از صدور حکم، انتقاد کرده‌اند.

این قطعنامه علاوه بر این، در چند پرونده قضائی دیگر از جمله پرونده‌های نسرین ستوده و احمدرضا جلالی نیز ادعاهایی اثبات‌نشده مطرح کرده و از همه دولت‌های عضو اتحادیه اروپا خواسته در ارتباط با این پرونده‌ها اقداماتی علیه مقام‌های ایرانی انجام دهند.

پمپئو: واشنگتن اعدام مدیر پرتال آمد نیوز در ایران را محکوم می کند - اسپوتنیک ایران
پمپئو: واشنگتن اعدام مدیر پرتال آمد نیوز در ایران را محکوم می کند

پیشتر در بیانیه رسمی نماینده اتحادیه اروپا در امور خارجی آمده بود که اتحادیه اروپا این عمل را به شدیدترین وجه ممکن محكوم می‌كند و بار دیگر بر مخالفت بی قید و شرط خود در مورد استفاده از مجازات اعدام در هر شرایطی تأكید می‌كند. اتحادیه اروپا معتقد است كه مجازات اعدام مجازاتی بی رحمانه و غیرانسانی است كه نمی تواند به عنوان عامل بازدارنده جرم باشد و مخالف کرامت انسانی است. 

ر این بیانیه همچنین آمده است كه اتحادیه اروپا از ایران می خواهد كه از هرگونه اعدام در آینده خودداری كند و سیاستی در مورد لغو مجازات اعدام را دنبال كند.

در بیانیه‌ای جداگانه، وزارت امور خارجه فرانسه اعدام روزنامه نگار روح الله زم در ایران را به شدت محكوم كرد و آن را اقدامی وحشیانه خواند.

سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه در بیانیه ای گفته بود که اعدام روح الله زم، روزنامه نگار حمله جدی علیه آزادی بیان در ایران است و آن را با شدیدترین عبارات محکوم می کند. این اقدامی وحشیانه و غیر قابل قبول و برخلاف تعهدات بین المللی این کشور است. فرانسه بار دیگر مخالفت خود را با مجازات اعدام در همه جا و تحت هر شرایطی اعلام می‌کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала