بحرین، قطر را تهدید کرد

© AP Photo / Bilal Hussein خالد بن احمد آل خلیفه
 خالد بن احمد آل خلیفه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خالد بن احمد آل خلیفه، مشاور پادشاه بحرین، قطر را به توطئه چینی علیه کشورش متهم کرد.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به توییت خالد بن احمد آل خلیفه، مشاور پادشاه بحرین، وی قطر را به توطئه چینی علیه کشورش متهم کرد.

وی روز 17 دسامبر (پنجشنبه) در حساب توییتری خود نوشت: «بحران قطر در ارتباط با روابطش با همسایگان دلایلی و جنبه‌های متعددی دارد که بدترین آن، هدف قرار دادن دریانوردان و صیادان بحرینی است که در داخل مرزهای آبی بحرین فعالیت می‌کنند. این کار با شلیک به سمت آن‌ها و کشتن‌شان یا ربودنشان و مصادره قایق‌ها و رزق و روزی آن‌ها صورت می‌گیرد.

ما به توطئه‌‌های آشکار و دروغ‌گویی‌ها آشکار قطر طی ده‌ها عادت کرده‌ایم. اما چیزی که برای ما خیلی مهم است حفظ جان و  مال شهروندان ماست و این مسئله‌ای است که خیلی آن را جدی می‌گیریم و قطر باید دست از حملات مداوم که مسئولیت کامل آن برعهده این کشور است، بردارد».

​روابط بحرین به همراه سه کشور عربی امارت، عربستان سعودی و مصر با قطر بعد از اتهام‌های مشترک این چهار کشور علیه دوحه تا به امروز قطع بوده است.

دو هفته پیش وزارت خارجه کویت تلاش‌ها برای پایان دادن به این بحران و تنش را ثمربخش خواند که با استقبال ریاض و واشنگتن روبه رو شد. با این حال سه کشور به تأخیر از این تلاش‌ها امیدواری به پایان بحران استقبال کردند که گمانه‌زنی‌ها مبنی براینکه منامه، ابوظبی و قاهره زیاد از اینکه بحران خاتمه پیدا کند، خوشحال نیستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала