آمادگی ایران برای بازگشت کامل به برجام درصورت تغییر سیاست آمریکا

© Sputnik / Alexander Natruskinمیخاییل اولیانوف
میخاییل اولیانوف - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایران در نشست کمیسیون برجام تاکید کرد که آماده است شروط معاهده را اجرا کند، در صورتی که آمریکا سیاست خود را تغییر داده و به توافق بازگردد.

به گزارش اسپوتنیک، میخاییل اولیانوف روز چهارشنبه نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی در وین در این خصوص اطلاع داد.

اولیانوف ضمن پاسخ به این پرسش که آیا مسکو سیگنال هایی می بیند از اینکه جو بایدن آماده بازگشت به برجام است، توضیح داد: « چنین سیگنال هایی را همه از طریق رسانه ها دریافت می کنند. دولت بایدن هنوز در انتظار رسیدن به قدرت است و هنوز افرادی مشخص نشده اند که باید به این امر مشغول شوند، بنابراین موضع آنها ممکن است تنها بر اساس سخنرانی های بایدن و تیمش در رسانه ها مشخص شود. به طور کل طی چند ماه آنها سیگنال های مشخصی می دهند که این موضوع را به عنوان یک گزینه بسیار واقعی بررسی می کنند.»

اولیانوف افزود: « ایرانی ها همواره گفته اند که گام هایشان برای کاهش اجرای وظایف در چارچوب برجام واکنش متقابل به سیاست های آمریکا و عدم توانایی اروپایی ها برای تضمین اجرای کامل بندهای اقتصادی این توافق است. اما ایرانی ها همیشه هشدار داده اند که آنها حاضرند به ۱۰۰ درصد اجرای کامل توافق بدست آمده در سال ۲۰۱۵ بازگردند. امروز این موضوع تایید شد.»   

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала