ایران همه هزینه های اجرای برجام و رفتار غیر قانونی دیگران را متقبل نمی شود

© AP Photo / Vahid Salemiایران همه هزینه های اجرای برجام و رفتار غیر قانونی دیگران را متقبل نمی شود
ایران همه هزینه های اجرای برجام و رفتار غیر قانونی دیگران را متقبل نمی شود
 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه و رئیس هیات ایرانی در هفدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام بیان داشت: ایران نمی تواند تمام هزینه های اجرای برجام و رفتار های غیر قانونی دیگران را متقبل شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا،‌ هفدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونین و مدیران سیاسی ایران و کشورهای ۱+۴ بصورت ویدئو کنفرانس در روز چهارشنبه برگزار شد. 

سیدعباس عراقچی ریاست هیات ایران را برعهده داشت.

وی در این جلسه بیان داشت: قاعدتا سه دولت اروپایی که خود را پایبند به دموکراسی و قواعد آن می‌خوانند، نباید از دولت ایران انتظار داشته باشند که اصول دموکراسی را نادیده گرفته و قانون مصوب مجلس شورای اسلامی را اجرایی نکند.

عراقچی گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران متعهد و موظف به اجرای مصوبات مجلس شورای اسلامی پس از طی مراحل قانونی آنها است.

ظرفین برجام نشست غیر رسمی برگزار می‌کنند - اسپوتنیک ایران
طرفین برجام نشست غیر رسمی برگزار می‌کنند

وی خاطر نشان کرد: سه دولت اروپایی به جای محکومیت ترور ددمنشانه دانشمند برجسته هسته ای ایران، مجازات قانونی یک شخص مجرم را محکوم کردند.

رییس هیات ایران در این نشست افزود: طرف‌های اروپایی همواره فقط از ایران می‌خواهند در برابر همه رفتارهای غیرقانونی و خصمانه، چه تحریم های آمریکا باشد، و چه خرابکاری در نطنز و ترور دانشمندان هسته ای خود خویشتندار باشد. ایران نمی‌تواند تمام هزینه‌های اجرای برجام و رفتارهای غیرقانونی دیگران را متقبل شود و سایرین هم باید برای حفظ برجام هزینه بدهند.

عراقچی در خصوص با گمانه زنی‌ها پیرامون بازگشت آمریکا به برجام نیز گفت:  ما به جای حرف و گمانه زنی، به اعمال توجه میکنیم. ایران همواره مواضع خود را بصورت شفاف بیان کرده است و حاضر است پس از بازگشت آمریکا به انجام تعهدات خود در برجام و اعاده وضعیت به شرایط ژانویه ۲۰۱۷، اجرای تعهدات برجامی خود که وفق بند های ۲۶ و ۳۶ برجام آنها را متوقف کرده است از سر بگیرد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала