حاتمی از عقد قراردادهایی برای صادرات تسلیحات ساخت ایران سخن گفت

© Photo / IRNAامیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع ایران
امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع ایران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر دفاع ایران با بیان اینکه قراردادهایی در حوزه صادرات تسلیحات به دیگر کشورها منعقد شده است، اعلام کرد همکاری‌های تسلیحاتی ایران با کشورهای مختلف در حال پیگیری است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، امیرسرتیپ امیرحاتمی در گفت‌وگویی در توضیح همکاری‌های تسلیحاتی ایران با سایر کشورها، گفت: همکاری‌های تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران با برخی از کشورها در دوره‌ای که آمریکایی‌ها تلاش کردند و تحریم‌های تسلیحاتی را علیه ما اعمال کردند و بعد از رفع تحریم به خوبی در حال پیگیری است.

چین: تحریم های آمریکا علیه ایران در پی پایان تحریم های تسلیحاتی غیر ضروری است - اسپوتنیک ایران
چین: تحریم های آمریکا علیه ایران در پی لغو تحریم های تسلیحاتی کاملا بی معنا است

وزیر دفاع ایران در ادامه یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران در این مدت در حوزه صادرات تسلیحات به برخی کشورها به جاهای خوبی رسیده و قراردادهایی هم در این زمینه منعقد شده است. در حوزه خرید تسلیحات نیز مذاکراتی با کشورهای مختلف در حال انجام است.

توافق هسته‌ای ایران و قدرت های بزرگ جهان که به آن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) هم گفته می‌شود، سال 2015 میان ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 متشکل از آمریکا، بریتانیا، فرانسه، روسیه و چین، پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد به علاوه آلمان منعقد شد. برپایه این توافق، در برابر محدود شدن برنامه هسته‌ای ایران، اکثریت تحریم‌های اعمال شده علیه این کشور لغو یا تعلیق شد اما طبق آن قرار شد معاملات اسلحه با ایران طی 5 سال دیگر فقط با دریافت اجازه ویژه از شورای امنیت صورت گیرد که این در واقع به معنای تحریم تسلیحاتی ایران بود.  این موعد 18 اکتبر امسال به سر رسید و به این ترتیب تحریم تسلیحاتی ایران لغو شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала