یک چهارم مردم جهان قابلیت دسترسی به واکسن ضد کرونا را ندارند

© Sputnik / Ilya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر یک چهارم مردم جهان نمی توانند تا پایان سال 2021 واکسینه شوند
یک چهارم مردم جهان نمی توانند تا پایان سال 2021 واکسینه شوند  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دولت های استرالیا، کانادا و ژاپن با تعداد بیماری شناسایی شده در کمتر از 1 درصد از رقم جهانی، بیش از 1 میلیارد دوز را پیش سفارش داده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، دانشمندان امریکایی اعلام کردند که: "عدم اطمینان در مورد دسترسی جهانی به واکسن های کووید 19 نه تنها به این خاطر است که آزمایشات بالینی آنها هنوز ادامه دارد، بلکه همچنین از عدم شفافیت و پاسخگویی بیشتر دولتها و تولیدکنندگان در تنظیمات خود [برای دستیابی به این داروها] ناشی می شود".

کره شمالی   - اسپوتنیک ایران
رسانه‌ها: کره شمالی واکسن کرونای روسی را خرید

به گفته دانشمندان آمریکایی، تاکنون کشورهایی با توانایی مالی مناسب 51٪ از دوزهای واکسن را که امیدوار کننده ترین در مبارزه با بیماری همه گیر هستند، ذخیره کرده اند. به عنوان مثال، دولت های استرالیا، کانادا و ژاپن با تعداد عفونت های شناسایی شده در کمتر از 1 درصد از رقم جهانی، بیش از 1 میلیارد دوز را پیش سفارش داده اند. بنابراین کشورهایی با توانایی مالی متوسط ​​که 85 درصد جمعیت جهان را تشکیل می دهند، مجبور خواهند شد بقیه واکسن ها را بین خود تقسیم کنند.
در نتیجه، حتی اگر شرکت های دارویی پیشرو موفق به رسیدن به ظرفیت تولید برنامه ریزی شده شوند، در این صورت حدود 25٪ از جمعیت جهان قادر به واکسیناسیون تا پایان سال 2021 نخواهند بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала