ترامپ قصد ندارد به طور علنی به شکست خود اعتراف کند

© REUTERS / Patrick Semanskyترامپ قصد ندارد به طور علنی به شکست خود اعتراف کند
ترامپ قصد ندارد به طور علنی به شکست خود اعتراف کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ترامپ حتی پس از تصویب اعضای کالج انتخاباتی در روز دوشنبه رأی گیری در این کشور، قصد ندارد علنا شکست را اعتراف کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سی ان ان، دونالد ترامپ رئیس جمهوری فعلی ایالات متحده آمریکا، به طور علنی نتایج انتخابات گذشته را که مطابق آن جو بایدن دموکرات پیروز شد، به رسمیت نمی شناسد.

دادخواست وکیل حامی ترامپ  درباره لغو پیروزی بایدن در آریزونا نیز رد شد - اسپوتنیک ایران
دادخواست وکیل حامی ترامپ درباره لغو پیروزی بایدن در آریزونا نیز رد شد

به گفته یک منبع نزدیک به کاخ سفید، ترامپ حتی پس از تصویب اعضای کالج انتخاباتی در روز دوشنبه رأی گیری در این کشور، قصد ندارد علنا ​​شکست را اعتراف کند. در عین حال در گفتگوی شخصی با دستیارانش ترامپ می گوید که با وجود تلاش برای به چالش کشیدن نتایج انتخابات، برای دوره دوم در این مقام باقی نمی ماند.
پیش از این ، کیلی مک انانی ، سخنگوی ترامپ از پاسخ دادن به این سوال که آیا رئیس دولت فعلی نتایج رای گیری کالج انتخاباتی را به رسمیت می شناسد، اجتناب کرد.
پیش از این در خبرها امده بود که دادگاه عالی آمریکا درخواست تجدید نظر در آرا را رد کرده بود. کن پاکتون دادستان کل تگزاس پیش از این با طرح شکایت در دادگاه عالی خواستار بطلان انتخابات ریاست جمهوری در چهار ایالت آمریکا شده بود که جو بایدن در آنها ترامپ را با اختلاف اندکی شکست داده بود . در دادخواست او ، که توسط 17 ایالت تحت رهبری جمهوری خواهان و بیش از 100 جمهوریخواه در کنگره حمایت می شد، گفته می شود پنسیلوانیا، جورجیا ، ویسکانسین و میشیگان قانون اساسی را نقض کردند زیرا مقامات آنها قوانین انتخاباتی را با دستاویز مبارزه با بیماری همه گیر ویروس کرونا تغییر دادند. دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از دادخواست تگزاس حمایت کرده بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала