پتانسیل هسته ای کره شمالی چقدر است؟

© AFP 2023 / Ed Jones Ed Jonesپتانسیل هسته ای کره شمالی چقدر است؟
پتانسیل هسته ای کره شمالی چقدر است؟  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
زیگفرید هکر مدیر سابق آزمایشگاه ملی لوس آلاموس که سلاح های هسته ای آمریکایی تولید می کند، توانایی هسته ای کره شمالی را ارزیابی کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از دیلی اکسپرس، زیگفرید هکر مدیر سابق آزمایشگاه ملی لوس آلاموس که سلاح های هسته ای آمریکایی تولید می کند، توانایی هسته ای کره شمالی را ارزیابی کرد.

مارک اسپر رئیس پنتاگون - اسپوتنیک ایران
پنتاگون به موشک‌ های قاره پیمای جدید کره شمالی واکنش نشان داد

به گفته وی کره شمالی از 25 تا 48 کیلوگرم پلوتونیوم و از 650 تا 800 کیلوگرم اورانیوم بسیار غنی شده در اختیار دارد. این میزان برای ساخت حدود 45 سلاح هسته ای کافی است.
این کارشناس معتقد است که موشک های مسلح هسته ای کره شمالی می توانند به سراسر کره جنوبی و بیشتر ژاپن حمله کنند. در عین حال موشک های بین قاره ای کره شمالی در حال تولید هستند. این کارشناس توضیح داد: "به عبارت دیگر، کره شمالی هنوز نمی تواند با موشک بین قاره ای با کلاهک هسته ای به خاک ایالات متحده حمله کند، اما فعالیت در این راستا ادامه دارد."
زیگفرید هکر معتقد است که در سال 2019 ایالات متحده و کره شمالی فرصتی برای توافق بر سر خلع سلاح هسته ای داشتند. به گفته وی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریكا هنگامی كه پیش از موعد مقرر مذاكرات هانوی با رهبر حزب دموکراتیک خلق کیم جونگ اون جلسه را ترک کرد ، این فرصت را از دست داد.
زیگفرید هکر از سال 1986 تا 1997 ریاست آزمایشگاه ملی لوس آلاموس ، یکی از تنها دو موسسه در ایالات متحده را که کار مخفیانه سلاح های هسته ای در آن انجام می داد، برعهده داشت.
طبق گزارش محرمانه سازمان ملل، کره شمالی به تولید سلاح هسته ای ادامه می دهد و برخی کشورها معتقدند که پیونگ یانگ ممکن است از قبل دستگاه های هسته ای مینیاتوری ساخته باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала