آمریکا حاکمیت مراکش بر صحرای غربی را به رسمیت شناخت

© Photo / Twitter / Electric Universeآمریکا حاکمیت مراکش بر صحرای غربی را به رسمیت شناخت
آمریکا حاکمیت مراکش بر صحرای غربی را به رسمیت شناخت  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد وی بیانیه ای را درباره به رسمیت شناختن حاکمیت مراکش بر صحرای غربی امضا کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، ترامپ در توییتر نوشت:"امروز من بیانیه ای را درباره به رسمیت شناختن حاکمیت مراکش بر صحرای غربی امضا کردم. پیشنهاد جدی ، قانع کننده و واقع بینانه مراکش درباره خودمختاری، یگانه اساس برای یک راه حل عادلانه و ماندگار جهت صلح و رفاه پایدار است!" -.

وی افزود: "مراكش ایالات متحده را در سال 1777 به رسمیت شناخت. بنابراین شایسته است كه ما حاكمیت آنها بر صحرای غربی را به رسمیت بشناسیم."

مراکش - اسپوتنیک ایران
توافق اسرائیل و مراکش و آغاز روابط دیپلماتیک

به نوبه خود ، متن اعلامیه منتشر شده توسط کاخ سفید آمده است که ایالات متحده "طرفین را تشویق می کند که با پیروی از برنامه خودمختاری مراکش به عنوان یگانه مبنای مذاکرات برای یک راه حل مشترک قابل قبول بلافاصله به بحث و گفتگو بپردازند ."

علاوه بر این ، گزارش شده است که ایالات متحده توسعه اقتصادی و اجتماعی مراکش از جمله در صحرای غربی را تشویق می کند. همچنین ، ایالات متحده کنسولگری خود را در صحرای غربی افتتاح خواهد کرد.

اکنون حدود 80٪ از سرزمین صحرای غربی توسط مراکش کنترل می شود ، بقیه اراضی این منطقه تحت کنترل جبهه پولیساریو است که تشکیل جمهوری دموکراتیک عربی صحرا را اعلام کرده است. از سال 1991 ، پس از توافق در مورد آتش بس ، نمایندگی  صلح سازمان ملل برای همه پرسی در صحرای غربی که طبق  تصمیم شورای امنیت سازمان ملل ایجاد شده ، فعالیت می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала