آمریکا روز جمعه تحریم هایی را علیه ترکیه به خاطر خرید اس-400 اعمال می کند

© Sputnik / Aleksander Vilf /  مراجعه به بانک تصاویر آمریکا روز جمعه تحریم هایی را علیه ترکیه به خاطر خرید اس-400 اعمال می کند
آمریکا روز جمعه تحریم هایی را علیه ترکیه به خاطر خرید اس-400 اعمال می کند  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اردوغان تحریم های ایالات متحده علیه ترکیه برای خرید سامانه دفاعی روسی اس-400 را "بی احترامی به یک شریک مهم ناتو" نامید.

به گزارش اسپوتنیک، وال استریت ژورنال به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد: ایالات متحده روز جمعه تحریم هایی را علیه ترکیه به خاطر خرید سامانه پدافند دفاع هوایی اس-400 روسی اعمال خواهد کرد.

 آمریکا از ترکیه خواست که درباره اس-400 تجدید نظر کند - اسپوتنیک ایران
آمریکا از ترکیه خواست که درباره اس-400 تجدید نظر کند

رویترز نیز پیشتر درباره قصد ایالات متحده برای تحریم صنعت دفاعی ترکیه و رئیس آن اسماعیل دمیر مطابق با قانون کاتسا (قانون "مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم ها") خبر داده بود.

 رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه هنگام بازگشت از آذربایجان در مصاحبه با خبرنگاران گفت: قصد ایالات متحده برای تحریم ترکیه به دلیل دستیابی به سامانه های موشکی اس-400 روسی، مظهر بی احترامی به یک شریک مهم ناتو است.

تحویل جدیدترین سیستم های دفاع هوایی اس-400 روسی که باعث ایجاد بحران در روابط ترکیه با ایالات متحده شد، از اواسط ژوئیه سال 2019 آغاز شد. واشنگتن ترکیه را تهدید کرد که فروش جنگنده های نسل پنجمی اف-35 را به تاخیر می اندازد و یا حتی لغو می کند. آنکارا از دادن امتیاز امتناع ورزید و مذاکرات را برای خرید یک مجموعه دیگر اس-400 ادامه داد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала