نتایج آزمایش واکسن فایرز و بیونتک

© REUTERS / DADO RUVICنتایج آزمایش واکسن فایرز و بیونتک
نتایج آزمایش واکسن فایرز و بیونتک - اسپوتنیک ایران
اشتراک
گزارش کاملی از آزمایشات بالینی واکسن کرونا ویروس از شرکت های دارویی بیون تک و پی فایرز روز پنجشنبه در مجله پزشکی نیوانگلند منتشر شد.

به گزارش اسپوتنیک، تجزیه و تحلیل نهایی داده های کارآزمایی بالینی دو واکسن بیون تک و فایرز، 95٪ کارایی را در افراد 16 ساله و بالاتر را نشان داد. بیش از 43.5 هزار نفر در این تحقیق شرکت کردند ، نیمی از آنها با واکسن واکسینه شدند ، نیمی دیگر دارونما دریافت کردند.

آرژانتین قرارداد واکسن کرونا ساخت روسیه را امضا نمود  - اسپوتنیک ایران
آرژانتین قرارداد واکسن کرونا ساخت روسیه را امضا نمود

گزارش شده است که واکسن BNT162b2 بدون در نظر گرفتن "سن ، جنس، نژاد ، قومیت ، شاخص توده بدنی و وجود بیماری های مشترک" در همان سطح بالا کار کرده است. اثر بخشی واکسن در میان شرکت کنندگان مبتلا به فشار خون به طور جداگانه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت، اما نتایج نیز در 95٪ موارد موفقیت آمیز بود.
آژانس دارویی اتحادیه اروپا در ارتباط با بیماری همه گیر ویروس کرونا، نهادی  است که مسئولیت مطالعه داده های مربوط به آزمایشات واکسن های ویروس کرونا در اتحادیه اروپا را دارد و همچنین نظرات خود را در مورد داروهای مورد مطالعه ارائه می دهد و آنها را برای استفاده در بازار داخلی اتحادیه توصیه می کند.

شرکت آلمانی BioNTech و غول دارویی آمریکایی Pfizer در ماه نوامبر پایان مرحله سوم موفقیت آمیز آزمایشات بالینی واکسن خود را اعلام کردند که حدود 95٪ اثر بخشی در جلوگیری از ابتلا به بیماری کووید 19  نشان داده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала