چین: دولت جدیدِ آمریکا فوراً و بی‌قید و شرط به برجام بازگردد

© AP Photo / Andy Wongژائو لیجیانگ سخنگوی وزارت خارجه چین
ژائو لیجیانگ سخنگوی وزارت خارجه چین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت خارجه چین در پاسخ به سئوالی پیرامون سخنان مشاور امنیت ملی نامزد مدعیِ پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تصریح کرد: دولت جدیدِ آمریکا فورا و بی‌قید و شرط به برجام بازگردد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری مهر، «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت خارجه این کشور امروز چهارشنبه در نشست هفتگی با خبرنگاران در  خصوص اظهارات «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی «جو بایدن» نامزد مدعیِ پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر ۲۰۲۰ اعلام کرد: پکن این گزارش‌ها را دریافت کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه چین در این باره ادامه داد: ما امیدواریم که دولت جدید واشنگتن به برجام بازگردد، در سریع‌ترین زمان ممکن و بی‌قید و شرط پیروی از آن را ازسر بگیرد، همه تحریم‌های مربوطه را لغو کند، اقدامات مشخصی را برای انجام تعهدات خود انجام داده و روند حل و فصل سیاسی موضوع هسته ای ایران و صلح و ثبات منطقه را پیش ببرد.

آمریکا: اگر ایران از سرگیری مذاکرات وین را به تعویق بیندازد، به دنبال راه های دیگری خواهیم بود - اسپوتنیک ایران
امکان بازگشت آمریکا به برجام وجود دارد

گفتنی است، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی «جو بایدن» نامزد مدعیِ پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر ۲۰۲۰ پیشتر در سخنانی از قصد بایدن برای بازگشت به این توافق صحبت کرده بود.

این در حالیست که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ۸ ماه مارس سال ۲۰۱۸ میلادی (۱۸ اردیبهشت سال ۱۳۹۷) به صورت یکجانبه قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل را نقض کرده و از توافق هسته‌ای کشورهای ۱+۵ با ایران خارج شد.

واشنگتن سپس تهدید کرد که تحریم‌های خود علیه تهران که بر اساس توافق مذکور در زمان دولت قبلی این کشور تعلیق شده بود را بازمی گرداند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала