پرچم اسرائیل با عبارت "متشکرم، موساد" در ایران + عکس

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / پرچم اسرائیل با عبارت "متشکرم، موساد" در ایران + عکس
پرچم اسرائیل با عبارت متشکرم، موساد در ایران + عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشمندی که پدر برنامه هسته ای ایران به حساب می آمد در روز ۲۷ نوامبر در حالیکه سوار اتومبیل بود ترور شد، جمهوری اسلامی ایران مدعی شده که اسرائیل عامل ترور این دانشمند است.

به گزارش اسپوتنیک، کانال تلگرامی وحید خبر داد، که پرچم اسرائیل با عبارت "متشکرم، موساد" در تهران دیده شده است. براساس تصاویر منتشر شده در شبکه های اجتماعی، این پرچم بر بیلبوردی در تهران به نمایش گذاشته شده است. هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد اینکه چه کسی می توانسته پرچم را برافراشته باشد وجود ندارد.

​این اتفاق تقریباً دو هفته پس از آن رخ داد که مقامات ایرانی، وزارت اطلاعات اسرائیل و همچنین یک گروه سیاسی در تبعید، مجاهدین خلق ایران را به ترور محسن فخری زاده دانشمند برجسته هسته ای متهم کردند. تل آویو رسماً در مورد این اتهامات توضیحی نداد، در حالی که مدت هاست تهران، موساد سازمان اطلاعاتی اسرائیل را به دست داشتن در مجموعه ای از ترورهای دانشمندان ایرانی متهم کرده است.

چندین مقام آمریکایی فرضیه ایران را تأیید کرده و می گویند که این دانشمند توسط اطلاعات اسرائیل کشته شد. بعدها یک مقام ناشناس اسرائیلی به نیویورک تایمز گفت که جهان باید از "تل آویو" برای کشتن فخری زاده "تشکر" کند و افزود اسرائیل به اقدامات خود برای قطع برنامه هسته ای ایران ادامه خواهد داد.

محسن فخری زاده دانشمند هسته ای، که رئیس مرکز توسعه و تحقیقات در وزارت دفاع ایران بود در تاریخ ۲۷ نوامبر (۷ آذر ماه)، در حوالی تهران، مورد حمله قرار گرفت و در نهایت در اثر جراحات وارده، در بیمارستان درگذشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала