وزیر خارجه سوریه در دیدار با روحانی: رابطه دوستی حقیقی بین ایران و سوریه است

© AFP 2023 / HO/Iranian Presidencyحسن روحانی رئیس جمهور ایران
حسن روحانی رئیس جمهور ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حسن روحانی رئیس جمهور ایران روز سه شنبه با فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه دیدار داشت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، روحانی در دیدار با وزیر خارجه سوریه بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران تصمیم و اراده‌ای که برای حمایت از دولت و ملت سوریه به عنوان متحد استراتژیک خود را داشته همچنان ادامه خواهد داد و همواره و تا پیروزی نهایی در کنار سوریه خواهیم بود.

روحانی با اشاره به اقدام ترامپ برای انضمام بخشی از خاک سوریه به اسرائیل گفت: باید تا آزادی سرزمین‌های اشغالی از جمله جولان با اشغالگران صهیونیستی مقابله کرد.

وی خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران از لحاظ سیاسی هم همواره در کنار دولت سوریه خواهد بود و در این راستا روند آستانه را در راستای حفظ منافع و تمامیت ارضی سوریه مفید می‌داند و با جدیت آنرا دنبال می‌کند.

روحانی  بر مقاومت و ایستادگی ملت‌های منطقه در برابر تروریسم و اشغالگری، به شهادت شهید سلیمانی و شهید فخری‌زاده تاکید کرده و افزود: علت و عوامل شهادت این عزیزان کاملا روشن است هدف دشمنان با شهادت شهید سلیمانی این بود که نه تنها از مقاومت ملت ایران، بلکه از مقاومت ملت‌های منطقه انتقام بگیرند و با شهادت شهید فخری‌زاده می‌خواهند از پیشرفت علم و تکنولوژی انتقام بگیرند و در این شرایط گرامیداشت یاد شهید سلیمانی ادامه راه این شهید بزرگوار با استحکام راه مقاومت ملت‌های منطقه در برابر جباران تاریخ و گرامیداشت شهید فخری‌زاده ادامه راه تحقیقات و علم و پژوهش است.

دیدار وزرای خارجه ایران و سوریه - اسپوتنیک ایران
دیدار وزرای خارجه ایران و سوریه

فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه نیز در این دیدار روابط تهران و دمشق را از ارزشمندترین و شرافتمندانه‌ترین روابط سیاسی در جهان دانست و اظهارداشت: معتقدیم سایر کشورها باید یاد بگیرند که رابطه و دوستی حقیقی چگونه شکل می‌گیرد و چگونه می‌توان آن را با قوت ادامه داد.

مقداد، شهادت شهید فخری‌زاده و سردار سلیمانی را تسلیت گفت و بیان داشت: کسانی که چنین جنایت‌هایی را مرتکب می‌شوند، نمی‌دانند که ریخته شدن خون این شهیدان ما را در رسیدن به پیروزی مصمم‌تر می‌کند و مردم سوریه هیچگاه فداکاری‌های شهید سلیمانی را فراموش نخواهند کرد.

امور خارجه سوریه، اقدام دولت آمریکا در زیر پا گذاشتن تعهدات و توافقات بین‌المللی را غیرعقلانی توصیف کرد و گفت: سوریه معتقد است اقدام دولت ایران در عقد توافق هسته‌ای با 1+5 بسیار سازنده و مفید بوده است و اقداماتی که در راستای الزام طرفین مذاکره به انجام تعهداتش انجام داده است بسیار بجا و سازنده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала