عربستان: ممنوعیت دائم غنی سازی برای ایران باید وضع شود

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان سعودی
فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان سعودی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه عربستان بیان داشت که ریاض برای بازگشت آمریکا به برجام هیچ مشکلی ندارد ولی باید عوامل نگرانی در این زمینه برطرف شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فارس، فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان سعودی در گفت‌وگویی با روزنامه ایتالیایی «لاریپابلیکا»  (la Repubblica) بیان داشت که ریاض با بازگشت احتمالی آمریکا به توافق هسته‌ای با ایران (برجام) امضا شده در سال ۲۰۱۵ مخالفتی ندارد.

این وزیر سعودی گفت: آنچه ما امیدواریم این است که با تمام مسایلی که منجر به نگرانی از ایرانی‌ها شده، برخورد شود که در رأس آن، ضرورت ممنوعیت دائم غنی‌سازی اورانیوم و عدم امکان بازگشت ایران به این فعالیت‌ها در اولین لحظه‌ای است که میان طرفین قرارداد اختلاف به وجود می‌آید.

 فرحان افزود: مسأله بازرسی از تأسیسات ایرانی نیز باید حل شود «زیرا سایت‌های نظامی مخفی وجود دارد که محدودیت‌هایی برای بازرسان اعمال می‌شود؛ لازم به ذکر نیست که توافق سابق به فعالیت‌های خصمانه و توسعه‌طلبانه ایران گریز نزده بود».

وزیر امور خارجه عربستان سعودی روز شنبه نیز درخواست کرد که آمریکا با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در هر توافق هسته‌ای احتمالی با ایران مشورت نماید.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала