تحریم های آمریکا علیه ترکیه به خاطر خریداری موشک های روسی قانون می شود

© Sputnik / Vitaliy Ankov /  مراجعه به بانک تصاویر تحریم های آمریکا علیه ترکیه به خاطر خریداری موشک های روسی قانون می شود
تحریم های آمریکا علیه ترکیه به خاطر خریداری موشک های روسی قانون می شود  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پیش نویس بودجه دفاعی ایالات متحده تحریم هایی را علیه ترکیه به خاطر خرید سامانه های موشکی دفاع هوایی روسی اس 400 در نظر می گیرد.

به گزارش اسپوتنیک در این لایحه آمده است: " رئیس جمهور باید حداکثر 30 روز پس از لازم الاجرا شدن این قانون ، پنج تحریم یا بیشترعلیه ترکیه  اعمال كند." این تحریم ها باید علیه مقامات ترکیه ای که در خرید اس 400 شرکت دارند ،وضع شوند".

همچنین در نظر است اعلام شود خرید سیستم های دفاع هوایی روسیه توسط آنکارا "عملیات مالی قابل توجهی " است که شامل مجازاتی امی شود که در قانون تحریم های CAATSA تعریف شده است.

رزمایش ترکیه با سامانه اس-400 - اسپوتنیک ایران
رزمایش ترکیه با سامانه اس-400+ویدیو

تحویل سیستم های دفاع هوایی پیشرفته اس 400  روسیه  که باعث ایجاد بحران در روابط ترکیه با ایالات متحده شد ، از اواسط ژوئیه سال 2019 آغاز شد. واشنگتنبا  تهدید به تاخیر انداختن و یا حتی لغو فروش جنگنده های مدن  F-35 به ترکیه و همچنین اعماتحریم ها  مطابق با CAATSA (قانون "مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم") خواستار کنار گذاشتن این معامله و خرید سامانه های آمریکایی پاتریوت در ازای آن شده است . آنکارا از عقب نشینی امتناع ورزیده و مذاکرات را برای یک  مجموعه دیگر اس 400 ادامه داده است.

 اس400 (Triumf) نسل جدید سامانه های پدافند هوایی روسیه است که توسط مرکز طراحی "الماس" طراحی شده و به عنوان نوع بهبود یافته از خانواده پدافند هوایی اس-300 به‌شمار می‌رود. 

سامانه دفاع موشکی متحرک زمین به هوا اس 400 "تریومف" برای نابودی انواع اهداف هوایی دشمن همچون هواپیماهای پارازیت انداز، هواپیماهای رادار محور و کنترل هوایی، هواپیماهای شناسایی و جاسوسی، هواپیماهای استراتژیکی و جنگنده های شکاری، موشک های بالستیک تاکتیکی و تاکتیکی ـ عملیاتی، موشک های بالستیک میان برد، اهداف هوایی مافوق صوت و دیگر اهداف هوایی پیشرفته ساخته شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала