بایدن پایان جنگ تجاری با چین را نزدیک نمی داند

© REUTERS / JOSHUA ROBERTSبایدن پایان جنگ تجاری با چین را نزدیک نمی داند
بایدن پایان جنگ تجاری با چین را نزدیک نمی داند  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جو بایدن ، پیروز احتمالی انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده آمریکا گفت که قصد ندارد فوراً جنگ تجاری با چین را خاتمه دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نیویورک تایمز، جو بایدن وظایف تجاری تحمیل شده توسط رئیس دولت فعلی دونالد ترامپ را لغو نمی کند.

چین در بازار نفت از آمریکا پیشی می گیرد  - اسپوتنیک ایران
چین در بازار نفت از آمریکا پیشی می گیرد

بایدن در خصوص پایان جنگ تجاری با چین تأکید کرد که باید با متحدان سنتی واشنگتن در اروپا و آسیا مشورت کرد و استراتژی جدیدی تدوین کرد و سپس اقداماتی انجام داد.
در عین حال، این سیاستمدار خاطرنشان کرد که هدف این استراتژی پیشرفت در مبارزه با سرقت مالکیت، ترجیحات غیر بازاری برای شرکت های دولتی چین و وادار کردن شرکت های آمریکایی به اشتراک فناوری است. در واقع ، ما در مورد همان اهدافی صحبت می کنیم که ترامپ اعلام کرد.
در ماه ژانویه ، ایالات متحده امریکا و چین اولین مرحله از توافق نامه تجاری را امضا کردند که طبق آن کاخ سفید تعرفه های 25 درصدی 250 میلیارد دلار کالاهای چینی را حفظ کرد. همچنین تعرفه 7.5 درصدی کالاها به ارزش 120 میلیارد دلار همچنان پابرجاست.
پکن متعهد شده است 75 میلیارد دلار کالای صنعتی، 50 میلیارد دلار انرژی، 40 میلیارد دلار محصولات کشاورزی و 35-40 میلیارد دلار خدمات خریداری کند. مذاکرات در مورد قسمت دوم معامله در زمان شیوع ویروس کرونا منجر به نتیجه مشخصی نرسید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала