جلالی: تهران می داند که چه کسی در ترور فخری زاده دست دارد

© Sputnik / Nina Zotinaجلالی: تهران می داند که چه کسی در ترور فخری زاده دست دارد
جلالی: تهران می داند که چه کسی در ترور فخری زاده دست دارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سفیر ایران در روسیه اعلام داشت: تهران به خوبی می داند که چه کسی عامل ترور دانشمند هسته ای ایران است.

به گزارش اسپوتنیک، کاظم جلالی سفیر فوق العاده و تام الاختیار جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی روسیه ۲۴ گفت، که تهران به خوبی می داند چه کسی عامل ترور محسن فخری زاده است.

مقام آمریکایی: اسرائیل مسئول ترور فخری زاده است - اسپوتنیک ایران
مقام آمریکایی: اسرائیل مسئول ترور فخری زاده است

دانشمند در یک سوء قصد در استان تهران در تاریخ ۲۷ نوامبر (۷ آذر) کشته شد، وی به شدت زخمی شد و پس از انتقال به بیمارستان درگذشت.

وزارت دفاع ایران تأیید کرد، که دانشمند مقتول  رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و دانشمند هسته ‌ای در این بخش بوده است. وی همچنین به عنوان معاون وزیر دفاع ایران خدمت کرده است.

جلالی افزود: به طور کلی، این خبر جدیدی نیست که دشمنان ما از تروریسم علیه ایران استفاده می کنند. علاوه بر این، نمایندگان و مقامات دولتی و صدها غیرنظامی قربانی شدند، ما به خوبی می دانیم که چه کسی در پشت صحنه همه اینها قرار دارد، از جمله چه دولت هایی.

سفیر ایران در روسیه تصریح کرد: واضح است که این حمله با کمک سرویس های اطلاعاتی خارجی هماهنگی و انجام شده است.

وی گفت: تاکنون شواهد مستقیم و غیر مستقیمی که در اختیار داریم نشان می دهد که مانند زمان های گذشته، اسرائیل پشت این حمله است.

دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل، در پاسخ به درخواست اسپوتنیک، قبلا گزارش داده بود که در مورد اظهارات مقامات ایرانی در مورد دخالت دولت یهود در ترور فخری زاده توضیحی نمی دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала