سازمان ملل متحد از ایران خواست تا به تعهدات خود در توافق هسته ای پایبند باشد

CC BY 2.0 / Bundesministerium für Europa, Integration und Äusseres / Bundesministerium für Europa, Integration und Äusseresسازمان ملل متحد از ایران خواست تا به تعهدات خود در توافق هسته ای ایران پایبند باشد
سازمان ملل متحد از ایران خواست تا به تعهدات خود در توافق هسته ای ایران پایبند باشد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سازمان ملل متحد اعلام نمود که بر انجام تعهدات خود در چارچوب برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) درباره برنامه هسته ای ایران، بر تهران حساب می کند.

به گزارش اسپوتنیک، روز سه شنبه نماینده رسمی دبیرکل سازمان ملل متحد استفان دوجاریک اعلام نمود که این سازمان امید به اجرای کامل برنامه های دولت ایران است و خواستار عدم امتناع ایران از اجرای پروتکل های تکمیلی با آژانس بین المللی انرژی هسته ای است.

کشورهای اروپایی برای نجات برجام تلاش می کنند - اسپوتنیک ایران
کشورهای اروپایی برای نجات برجام تلاش می کنند

نماینده دبیرکل گفت: "ما بحث ها را دنبال می کنیم. تا آنجا که من فهمیدم، هنوز هیچ تصمیمی اتخاذ نشده است. اما ما همیشه از ایران می خواهیم که به تعهدات خود تحت برجام عمل کند و این موضع ثابت شده است."

پیش از این، مجلس (پارلمان) ایران به لایحه موافقت دولت برای افزایش درجه غنی سازی اورانیوم رأی داد. برای لازم الاجرا شدن این طرح، این سند باید به تأیید شورای نگهبان ایران برسد. به گفته قانونگذاران در ایران، اقدامات مندرج در پیش نویس به رفع تحریم های تهران کمک می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала