قالیباف: ترور فخری زاده صنعت دفاعی ایران را تضعیف نخواهد کرد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / قالیباف: ترور فخری زاده صنعت دفاعی ایران را تضعیف نخواهد کرد
قالیباف: ترور فخری زاده صنعت دفاعی ایران را تضعیف نخواهد کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس مجلس ایران گفت که ترور محسن فخری زاده فیزیکدان هسته ای ایران خدشه ای به توسعه صنعت دفاعی کشور وارد نمی کند.

به گزارش اسپوتنیک، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس ایران گفت: طی این اقدام، دل مردم ایران به درد آمد و غمی سنگین بر قلب همه دغدغه مندان پیشرفت و عزت کشور گذاشته شد. دشمنان مردم ایران باز هم با استفاده از شیوه هایی مثل ترور به عنوان یکی از غیر انسانی ترین ابزارها نشان دادند که از افزایش قدرت ایران به هراس افتاده و حذف دانشمندان ما را برای مقابله با ملت برگزیدند.

وی افزود: بیش از چهار دهه است که مردم ایران با چنین اتفاق هایی مواجه بوده و تجربه ثابت کرده که توانستند راه شهدای خود را قوی تر از گذشته ادامه دهند و این بار نیز به دشمنان ثابت می کنند که شهادت دکتر فخری زاده پنجره ای جدید بر روی پیشرفت کشور باز خواهد کرد.

رئیس مجلس ایران در پیامی خطاب به دبیرکل سازمان ملل آنتونیو گوترش گفت که فخری زاده گروهی از دانشمندان را که در تولید واکسن کرونا و آزمایش های تشخیص ویروس کرونا فعالیت می کنند را هدایت می کرد.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران پیش از این با اشاره به شواهد دخالت اسرائیل در ترور این دانشمند، از جامعه جهانی خواست که به سیاست دوگانه خاتمه دهند و عمل "تروریسم دولتی" را محکوم کند. حسن روحانی، رئیس جمهور ایران نیز گفت که ترور فیزیکدان هسته ای بی پاسخ نخواهد ماند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала