حریم هوایی عربستان برای اسرائیل آزاد شد

© Depositphotos.com / Gogiyanحریم هوایی عربستان برای اسرائیل آزاد شد
حریم هوایی عربستان برای اسرائیل آزاد شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رسانه‌های عبری‌زبان: عربستان به شرکت‌های هواپیمایی اسرائیلی مجوز عبور از آسمان هوایی این کشور برای پروازها به مقصد امارات را داده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه جروزالم‌پست، عربستان سعودی رسماً مجوز پرواز ایرلاین‌های اسرائیلی بر فراز آسمان این کشور را صادر کرده است. این مجوز زمان پرواز هواپیماهای اسرائیلی به سمت شرق را کوتاه کرده و به ایرلاین‌های اسرائیلی اجازه می‌دهد به مشتری‌های خود پرواز مستقیم به دبی را پیشنهاد دهند.

مقام‌های اماراتی ساعتی قبل‌تر گفتند تا زمانی که عربستان سعودی به شرکت‌های هواپیمایی اسرائیلی اجازه پرواز بر فراز حریم هوایی این کشور را ندهند، امارات به پروازهای اسرائیلی اجازه نشستن در فرودگاه دبی را نخواهد داد. در پی این تحولات، وزارت خارجه اسرائیل مذاکراتی را با عربستان سعودی به منظور تسریع صدور این مجوز آغاز کرد.

پرچم فلسطین - اسپوتنیک ایران
شرایط فلسطین برای گفتگو با اسرائیل چیست؟

در ماه سپتامبر، عربستان سعودی در بیانیه‌ای اعلام کرد در پی درخواست امارات به تمامی پروازهای غیرنظامی که مبدأ یا مقصد آنها امارات باشد اجازه می‌دهد از حریم هوایی این کشور استفاده کنند. با این حال، در این بیانیه به طور خاص اسمی از اسرائیل به میان نیامده بود که این مسئله نگرانی مسئولان امور پرواز در اسرائیل را به همراه داشت.

طبق گزارش‌ رسانه‌های اسرائیلی شرکت‌های هواپیمایی «Israir» و «El Al» در ماه دسامبر هزاران اسرائیلی را به دبی منتقل خواهند کرد. این مسافران از قبل انتظار داشتند از طریق عربستان سعودی به امارات سفر کنند، اما با این مجوز رسمی اکنون خیالشان آسوده خواهد بود که از مسیر قبلاً برنامه‌ریزی‌شده به مقصدشان سفر خواهند کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала