مجلس ایران لغو اجرای پروتکل الحاقی را بررسی می کند

© Photo / IRNAمجلس ایران لغو اجرای پروتکل الحاقی را بررسی می کند
مجلس ایران لغو اجرای پروتکل الحاقی را بررسی می کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نمایندگان مجلس ایران طرحی را برای لغو اجرای پروتکل الحاقی در رابطه با بازرسی‌ بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از تأسیسات هسته‌ای ایران ارائه دادند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، علیرضا سلیمی، عضو هیأت رئیسه مجلس ایران با اشاره به نشست غیرعلنی امروز مجلس گفت: در این جلسه موضوع ترور فخری‌زاده مورد بحث و بررسی قرار گرفت و نمایندگان نقطه نظر خود را پیرامون این حادثه تلخ مطرح کردند.

مجلس با 232 رای دو فوریت طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها را به تصویب رساند که نتیجه آن خروج از پروتکل الحاقی و برجام است.

نتانیاهو دو سال پیش درباره فخری‌زاده صحبت کرده بود - اسپوتنیک ایران
نتانیاهو دو سال پیش درباره فخری‌زاده صحبت کرده بود

وی افزود: جمع‌بندی جلسه این بود که مجلس به روند بازرسی‌های آژانس خوشبین نیست و به بازرسان این سازمان مشکوک است چرا که منشأ بسیاری از اتفاقات تلخ و ترور دانشمندان هسته‌ای کشورمان را همین رژیم بازرسی‌های آژانس می‌داند. بر همین اساس تصمیم گرفته شد طرحی تهیه و به تصویب برسد که طبق آن اجرای پروتکل الحاقی در مورد بازرسی‌های آژانس از تأسیسات هسته‌ای کشورمان لغو شود. اجرای پروتکل الحاقی از ابتدا هم داوطلبانه بوده که براساس این طرح باید لغو شود.

وی ادامه داد: پاس گل هایی که ما در بحث بازرسی‌ها به آژانس می‌دهیم هیچ نتیجه مثبتی برای ما نداشته و تنها ثمرش ترور دانشمندان هسته‌ای کشورمان بوده است. به احتمال زیاد طرح لغو اجرای پروتکل الحاقی در همین هفته در دستورکار مجلس قرار خواهد گرفت و به همین خاطر ممکن است صحن مجلس یک جلسه بیشتر داشته باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала