تأثیر ترور دانشمند هسته‌ای ایران بر بازگشت آمریکا به برجام

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / محسن فخری زاده، فیزیکدان هسته‌ای ایران
محسن فخری زاده، فیزیکدان هسته‌ای ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ترور فخری‌زاده، بازگشت آمریکا به معامله هسته‌ای را برای بایدن دشوار خواهد ساخت.

به گزارش اسپوتنیک، با استناد به مقاله منتشره در روزنامه «نیویورک تایمز»، اسرائیل می تواند در قتل محسن فخری‌زاده دانشمند هسته ای ایران دست داشته باشد. این ترور به احتمال زیاد، اجرایی شدن نقشه های جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا در رابطه با شرکت مجدد واشنگتن در معامله هسته ای را دشوار خواهد ساخته که با تهران به امضا رسیده است.

در مقاله منتشره آمده است:« قتل فخری‌زاده، می تواند به مشکلات جدی برای دولت بایدن منجر شود. بدین ترتیب برای بایدن مشکل خواهد بود که قصد خود برای بازگشت به معامله هسته ای سال 2015 را اجرایی کند در صورتی که ایران به رعایت محدودیت های قید شده در موافقتنامه هسته ای بازگردد.

فرمانده سپاه قدس ایران: مرگ اسرائیل نزدیک است - اسپوتنیک ایران
فرمانده سپاه قدس ایران: مرگ اسرائیل نزدیک است

دو شخصیت رسمی آمریکایی و دو کارمند سازمان اطلاعات اظهار داشتند که اسرائیل در ترور دانشمند هسته ای ایران دست داشته است. هیچگونه خبر مشخصی در این باره که ایالات متحده از قبل در باره این عملیات چه اطلاعاتی دریافت کرده است وجود ندارد، اما آمریکا و اسرائیل متحدان نزدیک هستند و مدتهاست که داده‌های اطلاعاتی مرتبط با ایران را با یکدیگر مبادله می‌کنند».

در این مقاله همچنین آمده است که اعلامیه رسمی درباره دست داشتن اسرائیل در ترور دانشمنده هسته ای ایران از سوی آمریکا منتشر نشده است.

شایان ذکر است که روز 27 نوامبر رجا نیوز در گزارشی از ترور محسن فخری زاده، یکی از دانشمندان رده بالای حوزه هسته‌ای و موشکی ایران در منطقه آبسرد دماوند (استان تهران) خبر داده بود. پس از آن وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران در بیانیه‌ای اعلام کرد: متاسفانه تلاش تیم پزشکی برای احیاء محسن فخری‌زاده موفق نبود و دقایقی قبل این مدیر خدوم و دانشمند پس از سال‌ها تلاش و مجاهدت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала