احتمال آغاز عملیات بزرگ مقیاس جنگی در خاورمیانه به دلیل ترور فخری‌زاده

© Sputnik / Grigoriy Sisoev /  مراجعه به بانک تصاویر کنستانین کوساچف
کنستانین کوساچف - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کوساچف: ایالات متحده از ترور دانشمند هسته‌ای ایران به عنوان بهانه برای تهیه مقدمات جنگ بزرگ مقیاس در خاورمیانه سوء استفاده کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، کنستانتین کوساچف، رئیس کمیته شورای فدراسیون در امور بین الملل معتقد است که ایالات متحده از تروردانشمند هسته‌ای ایران به عنوان بهانه برای تهیه مقدمات جنگ بزرگ مقیاس در خاورمیانه سوء استفاده کرده است.

وی در ادامه گفت:«انتقال جنگنده های آمریکایی به امارات متحده عربی و دیگر اقدامات آمریکا گویای آن است که ایالات متحده برای عملیات جنگی بزرگ ابعاد آماده می شود که ترور فخری‌زاده دانشمند هسته ای ایران می تواند در حکم «چکاندن ماشه» آن باشد.

رسانه های آمریکایی با استناد به اعلامیه پنتاگون گزارش می دهند که ناو هواپیمابر « نیمیتز» نیروی دریایی آمریکا  و گروه همراه آن دستور بازگشت به خلیج فارس را دریافت کردند. پنتاگون تصمیم جابجایی « نیمیتز» در خلیج فارس را قبل از ترور  محسن فخری زاده صادر کرده بود.

امشب کمیسیون امنیت ایران درباره اقدام پس از ترور فخری زاده جلسه دارد - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
امشب کمیسیون امنیت ایران درباره اقدام پس از ترور فخری زاده جلسه دارد

فرمانده مرکزی نیروهای مسلح آمریکا در هفته گذشته انتقال واحدهای نظامی از آلمان به امارات و انتقال اسکادریل جنگنده های « اف -16»  برای بازدارندگی  تهاجم و تأمین امنیت و ثبات را گزارش داده بودند. تمام این اقدامات گواه آن است که آمریکا برای عملیات بزرگ ابعاد جنگی آماده می شود که ترور دانشمند هسته ای ایران میتواند در حکم « چکاندن ماشه» برای آن باشد.

بازی های خطرناکی که پیامدهای آن غیرقابل پیش بینی اما دقیقا منفی است. گناه این امر به گردن رهبری ایران نخواهد افتاد. هر فردی که مسئول ترور فخری زاده باشد، این قتل را بدون شک می توان به عنوان یک عمل تروریستی تلقی نمود که در جهت بی ثباتی اوضاع در منطقه و تحریک واکنش شدید تهران سمتگیری شده است.

از اینرو هم اکنون خیلی چیزها به به بازرسی عینی و دقیق این قتل توسط ایران، واکنش تهران و موضع جامعه بین المللی وابسته خواهد بود. وزیر خارجه ایران، از جامعه بین المللی و به ویژه اتحادیه اروپا  خواست به «استاندادرهای دوگانه شرم آور پایان بدهند و این ترور دولتی را محکوم کنند». واکنش اتحادیه اروپا  مشخص بود، «اتحادیه اروپا این قتل را محکوم می کند و آن را یک جنایت و در تضاد با اصل دفاع از حقوق بشر می داند که اتحادیه اروپا مدافع آن است».

بدین ترتیب تهران برخلاف کسانی که این حمله را سازماندهی کردند، راه متمدنانه را در پیش گرفته است که پاسخی به اتهامات دائمی علیه ایران است که گفته می شود « حامی تروریسم» است».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала