ظریف جامعه جهانی را به ایجاد اجماع در مقابل ماجراجویی در منطقه فرا ‌خواند

© AP Photo / Petr David Josekظریف، جامعه جهانی را به ایجاد اجماع در مقابل ماجراجویی در منطقه فرا ‌خواند
ظریف، جامعه جهانی را به ایجاد اجماع در مقابل ماجراجویی در منطقه فرا ‌خواند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه ایران در پی ترور محسن فخری‌زاده از جامعه جهانی خواستار محکومیت تروریسم دولتی شد.

به گزارش اسپوتنیک، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران یک روز پس از ترور محسن فخری‌زاده، رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و دانشمند هسته‌ای کشورش جامعه جهانی را به ایجاد اجماع در مقابل تنش و ماجراجویی در منطقه فراخواند.

وزیر امور خارجه ایران یک روز پس از ترور محسن فخری‌زاده، در حساب توئیتری خود به زبان‌های روسی و چینی نوشت: تروریستها یکی دیگر از دانشمندان برجسته ایران را ترور کردند. این ترورهای بزدلانه نقض صریح قوانین بین الملل، اصول اخلاقی و انسانیت است. این وظیفه جامعه بین المللی است که مقابل چنین اقداماتی بایستد.

ظریف در ادامه تصریح کرد: به منظور حفظ صلح و ثبات منطقه و جهان ایران در خط مقدم مبارزه با تروریسم است. جامعه جهانی را به محکومیت تروریسم دولتی و ایجاد اجماع در مقابل تنش و ماجراجویی در منطقه فرا می‌خوانیم.

شایان ذکر است که روز گذشته رجا نیوز در گزارشی از ترور محسن فخری زاده، یکی از دانشمندان رده بالای حوزه هسته‌ای و موشکی ایران در منطقه آبسرد دماوند (استان تهران) خبر داده بود. پس از آن وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران در بیانیه‌ای اعلام کرد: متاسفانه تلاش تیم پزشکی برای احیاء محسن فخری‌زاده موفق نبود و دقایقی قبل این مدیر خدوم و دانشمند پس از سال‌ها تلاش و مجاهدت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала