اردوغان مشارکت کشورهای دیگری در حل مسئله قره باغ را نیز منتفی ندانست

© AP Photo / Turkish Presidencyواکنش اردوغان به مسابقه جنجالی فوتبال : فرانسه کشوری نژادپرست است
واکنش اردوغان به مسابقه جنجالی فوتبال : فرانسه کشوری نژادپرست است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رجب طیب اردوغان ، رهبر ترکیه اعلام کرد کشورهای دیگری به غیر از روسیه و ترکیه نیز می توانند در تأمین صلح در قره باغ مشارکت داشته باشند.

به گزارش اسپوتنیک، اردوغان در سخنرانی خود در پارلمان ترکیه گفت: آیا امکان گسترش این روند (کنترل آتش بس در قره باغ) وجود دارد؟ ممکن است و ما دیروز در مورد این موضوع با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفتگو کردیم. با مشارکت کشورهای دیگر می توانیم این روند را به مقیاس دیگری انتقال دهیم".

گفتگوی تلفنی لاوروف و ظریف درباره قره باغ، سوریه و برجام - اسپوتنیک ایران
گفتگوی تلفنی لاوروف و ظریف درباره قره باغ، سوریه و برجام

10 نوامبر ، روسیه ، آذربایجان و ارمنستان توافق نامه آتش بس در قره باغ را امضا کردند. بر اساس آن ، سربازان آذربایجانی و ارمنی درگیری ها را متوقف کرده ، در مواضع خود باقی مانده و زندانیان را تبادل می کنند. ارمنستان همچنین باید مناطق کلباجار ، لاچین و آغدام را به باکو بازگردد.

نیروهای پاسدار صلح روسیه در منطقه درگیری قره باغ مستقرشده اند . گروه نیروهای پاسدار صلح روسیه که یگان های تیپ موتوریزه شماره  15 منطقه نظامی مرکزی رواساس آنرا تشکیل می دهد ، شامل 1960 نفر پرسنل نظامی ، 90 نفربر زرهی  ، 380 دستگاه خودرو و تجهیزات ویژه است.

اردوغان 11 نوامبر گفت که آنکارا و مسکو تفاهم نامه ای را در مورد مرکز کنترل آتش بس در قره باغ امضا کردند و در "مأموریت مشترک پاسداری از صلح" شرکت خواهند کرد. پیش از این ، دیمیتری پسکوف دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه گفته بود  که مسکو و آنکارا از طریق یک مرکز نظارت در خاک آذربایجان در رابطه با قره باغ همکاری خواهند کردو "هیچ صحبتی از تشکیل نیروهای مشترک حافظ صلح نشده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала