ظریف در دیدار با نماینده سازمان ملل بر رفع تحریمهای سوریه تاکید کرد

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر ظریف در دیدار با نماینده سازمان ملل بر رفع تحریمهای سوریه تاکید کرد
ظریف در دیدار با نماینده سازمان ملل بر رفع تحریمهای سوریه تاکید کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در دیدار وزیر امور خارجه ایران با پدرسون نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه، درباره تحولات مربوط به بحران سوریه گفتگو شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل سایت وزارت امور خارجه ایران، در دیدار روز گذشته گیر پدرسون نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران تحولات مربوط به بحران سوریه مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت. وزیر امور خارجه ایران با اشاره به کارشکنی برخی کشورها در روند حل و فصل سیاسی موضوع سوریه، بر لغو تحریم‌های ظالمانه و غیرعادلانه علیه دولت و مردم سوریه به ویژه در شرایط شیوع کرونا تاکید کرد.

سفیر اسرائیل در روسیه: موشک های ایرانی تهدید مستقیم برای بسیاری از کشورها است - اسپوتنیک ایران
سفیر اسرائیل در روسیه: موشک های ایرانی تهدید مستقیم برای بسیاری از کشورها است

ظریف با اشاره به کارشکنی برخی کشورها در روند حل و فصل سیاسی مسائل سوریه افزود: طی سال‌های گذشته فرصت‌های مناسبی برای خاتمه دادن به بحران در سوریه پیش آمد، ولی هر بار با تلاش‌های خنثی کننده و فرصت سوزی برخی کشورها مواجه شدیم.

پدرسون نیز در این دیدار گزارشی از آخرین وضعیت کمیته بررسی قانون اساسی سوریه و تلاش های خود برای برگزاری نشست بعدی آن‌ را به اطلاع وزیر امور خارجه ایران رساند و با اشاره به همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران با سازمان ملل متحد در حل و فصل بحران ده ساله سوریه، بر اهمیت نقش ایران در این روند تأکید کرد. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала