نقشه ترامپ برای دشوار کردن مسیر بازگشت بایدن به برجام

© Photo / Public domain / Official White House Photo / Andrea Hanksنقشه ترامپ برای دشوار کردن مسیر بازگشت بایدن به برجام
نقشه ترامپ برای دشوار کردن مسیر بازگشت بایدن به برجام
 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نیویورک تایمز نوشت که کاخ سفید به دنبال تضعیف اقدامات دولت احتمالی بایدن برای بازگشت به برجام است.

به گزارش اسپوتنیک،مایکل شی‌یِر در روزنامه نیویورک تایمز تلاش‌های دولت دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در آخرین هفته‌های خود جهت دشوار کردن کار دولت احتمالی جو بایدن برای بازگشت به سیاست‌های چهار سال بررسی کرده و به این موضوع اشاره کرد که ترامپ به دنبال کاهش احتمال مشارکت دوباره واشنگتن در توافق هسته‌ای ایران است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ایران: برآوردهای اولیه برای هر بشکه 40 نفت دلار است - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
تاثیرات تحریمی آمریکا بر نرخ ارز و نفت در بودجه سال آینده ایران

وی در این یادداشت نوشت: «مقام‌های دولت ترامپ سعی دارند تا تحریم‌هایی جدیدی را بر ایران اعمال کنند که شاید برای آقای بایدن، خنثی کردن آنها دشوار باشد، به دلیل این نگرانی که به سهل گرفتن به یکی از خطرناک‌ترین دشمنان آمریکا متهم شود».

وی تشریح کرد: «این تحریم‌ها احتمالا هر اقدام آقای بایدن برای بازگشت به توافق هسته‌ای ایران در سال ۲۰۱۵ را تضعیف می‌کند، گامی که نیازمند اعطای فضای تنفس اقتصادی به ایران بعد از چند سال محدودیت‌های ترامپ است».

در ادامه به نقل از «تِری سالیوان» استاد علوم سیاسی و مدیرعامل گروه «پروژه انتقال قدرت در کاخ سفید»، اینطور آمده است: «ترامپ مانند رؤسای جمهور قبلی رفتار نمی‌کند، کسانی که به این فکر بودند که روزهای پایانی‌شان در قدرت چگونه میراثی از آنها به‌جای می‌گذارد. دولت ترامپ در حال تنش‌زایی با ایران هستند که می‌تواند منجر به تقابل نظامی شود. اقتصاد آمریکا رو به زوال است و هیچ کاری هم برای بیکاری نمی‌کنند».

نیویورک‌تایمز همچنین می نویسد: «هفته قبل ترامپ در دفتر بیضی، از مشاوران ارشد خود درباره گزینه‌های نظامی برای واکنش به ذخایر مواد هسته‌ای ایران پرسید و آنها او را منصرف کردند. هرگونه اقدام نظامی می‌تواند تلاش‌های آقای بایدن برای تنظیم سیاست‌های آمریکا را تضعیف کند».

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала