چین آماده متحد شدن با روسیه برای مقابله با سلطه طلبی برخی از کشورها است

© Sputnik / Ekaterina Lyzlova /  مراجعه به بانک تصاویر چین آماده متحد شدن با روسیه برای مقابله با سلطه طلبی برخی از کشورها است
چین آماده متحد شدن  با روسیه برای مقابله با سلطه طلبی برخی از کشورها است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
چین آماده است با روسیه متحد شود تا علیه سلطه جویی و سیاست های یک جانبه برخی از کشورها مبارزه کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از وب سایت وزارت امور خارجه چین ، این مطلب را وانگ یی ، وزیر امورخارجه چین در یک گفتگوی تلفنی با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه اعلام کرده است.

گفتگوی وزرای خارجه روسیه و چین برای حفظ برجام
 - اسپوتنیک ایران
گفتگوی وزرای خارجه روسیه و چین برای حفظ برجام

وانگ یی گفت ، "چین آماده است ، دوش به دوش روسیه ، به طور مشترک با سیاست های یک جانبه ، حمایت گرایی و سلطه جویی برخی از کشورها که به روابط بین الملل و نظم بین المللی ضربه می زند ، مقابله کند." و افزود پکن قصد دارد به روابط خود با روسیه در بالاترین سطح ادامه دهد".

یادآور می شود جوزف بایدن ، رئیس جمهور منتخب آمریكا كه از سال 2021 زمام امور را در این کشور به دست خواهد گرفت ، روسیه را تهدید اصلی برای امنیت واشنگتن و متحدان ایالات متحده نامیده است. این سیاستمدار چین را رقیب اصلی آمریکا دانسته است.

انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده در تاریخ 3 نوامبر برگزار شد. طبق اطلاعات اولیه ، بایدن پیروز شده و بزرگترین رسانه های آمریکایی این خبر را اعلام کردند  اما  با این حال دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی  ادعا می کند که انتخابات هنوز به پایان نرسیده است. تعدادی از رهبران کشورهای گوناگون جهان پیروزی بایدن در انتخابات آمریکا را تبریک گفته اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала