مجازات وب سایت های خارجی در روسیه در صورت سانسور مطالب رسانه های روسی

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر مجازات وب سایت های خارجی در روسیه در صورت سانسور مطالب رسانه های روسی
مجازات وب سایت های خارجی در روسیه در صورت سانسور مطالب رسانه های روسی  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
طرح قانونی اعمال تحریم های تلافی جویانه علیه وبسایت های خارجی در صورت سانسور علیه رسانه های روسی روز پنجشنبه امروز به مجلس دومای روسیه ارائه می شود.

به گزارش اسپوتنیک، یک منبع آگاه از متن سند فوق الذکر این مطلب را اعلام کرده است.

پیش از این ، اداره نظارت بر رسانه های روسیه از شورای فدراسیون و دوما، دو مجلس پارلمان روسیه  خواسته بود تا تدابیری را برای محافظت از روس ها در برابر سانسور در وبسایت های خارجی وضع كنند. الكساندر خینشتاین ، رئیس كمیته سیاست اطلاع رسانی  دومای روسیه اعلام کرده بود كه این كمیته در حال كار بر روی موضوع تحریم ها برای چنین نقض حقوق اساسی مردم است.

گفته می شود تهیه کنندگان  طرح قانونی نامبرده نمایندگان مجلس دوما از جناح های مختلف بوده اند.

روسیه اقدام توئیتر در رابطه با حساب کاربری ریانووستی را سانسور خواند - اسپوتنیک ایران
روسیه اقدام توئیتر در رابطه با حساب کاربری ریانووستی را سانسور خواند

منبع اسپوتنیک گفت: منابع اینترنتی خارجی و نه فقط شبکه های اجتماعی بلکه پلتفرم های بزرگ فناوری اطلاعات در صورت محدود کردن دسترسی به اطلاعات به دلیل وابستگی های نژادی ، ملی و سیاسی در معرض خطر اعمال مجازات ها قرار خواهند گرفت.

به گفته منبع نامبرده منظور اولاً محدودیت دسترسی است. وقتی مثلاً حساب های کاربری تلویزیون روسیه در شبکه های اجتماعی مسدود می شود یا فیلمی که توسط تلویزیون روسیه ساخته می شود از نمایش حذف می شود. ثانیاً وقتی که دسترسی به مطالب به دلیل نژاد ، ملیت یا وابستگی سیاسی محدود شود.

از جمله اقدامات متقابل که برای سانسور در نظر گرفته شده است ، مسدود کردن ، کاهش سرعت در ترافیک و اعمال جریمه برای عدم رعایت الزامات اداره نظارت بر رسانه های روسیه است.

تصمیم گیری در مورد اقدامات علیه منابع اینترنت خارجی در صورت سانسور مطالب رسانه های روسی با توافق با وزارت خارجه روسیه اتخاذ خواهد شد. این منبع تأکید کرد: "این مهم است ، زیرا اگر ما در مورد شرکت های خارجی صحبت می کنیم ، لازم است همه شرایط سیاست خارجی را درک کنیم و چنین تصمیماتی را با توجه به موضع وزارت خارجه اتخاذ کنیم ".

روز چهارشنبه اطلاع حاصل شد که اداره نظارت بر رسانه های روسیه نامه ای به گوگل ارسال کرده و خواستار رفع محدودیت های کانال روسی  Solovyov LIVE در یوتیوب شده است که از ماه اکتبر نشان دادن فیلم های آن در بخش Trends متوقف شده است. اداره نظارت بر رسانه های روسیه این وضعیت را تلاشی برای "محدود کردن توزیع مطالب توسط یک کاربر مشهور روس" دانست.

پیش از این نیز د. اداره نظارت بر رسانه های روسیه رخواست هایی را برای پایان دادن به سانسور رسانه های روسی به فیس بوک ، توییتر و گوگل ارسال کرده است. به گفته اداره نامبرده ، این منابع اینترنتی در حال حاضر دسترسی به مطالب حدود 20 رسانه روسی از جمله RIA Novosti ، RT ، Sputnik و Russia 1 را محدود می کنند.

علاوه بر این در سالهای اخیر ، مدیریت یوتیوب حدود 200 کانال روسی زبان را در لیست سیاه خود قرار داده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала