مدیر اطلاعات خارجی روسیه از تلاش آمریکا برای دامن زدن به اختلافات آذربایجانی ها و ارامنه سخن گفت

© Sputnik / Eugene Odinokov /  مراجعه به بانک تصاویر مدیر اطلاعات خارجی روسیه از تلاش آمریکا برای دامن زدن به اختلافات آذربایجانی ها و ارامنه سخن گفت
مدیر اطلاعات خارجی روسیه از تلاش آمریکا برای دامن زدن به اختلافات آذربایجانی ها و ارامنه سخن گفت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرگئی ناریشکین ، مدیر اداره اطلاعات خارجی روسیه اعلام کرد ایالات متحده و متحدانش در ناتو در تلاشند به اختلافات بین ملت های آذربایجان و ارمنستان دامن بزنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از دفتر مطبوعاتی اداره اطلاعات خارجی روسیه ، سرگئی ناریشکین گفت: "کشورهای بزرگ عضو ناتو تلاش می کنند عصبانیت خود را  به خاطر توافق حاصل شده در مورد آتش بس در قره باغ با مشارکت فعال روسیه توسط آذربایجان و ارمنستان کوهستانی ، پنهان کنند. ایالات متحده و متحدانش از متوقف شدن جنگ با وساطت مسکو ناراحت و متاسف هستند . آخر این امر در واقع فعالیت های چندین ساله آنها برای بیرون راندن روسیه از منطقه قفقاز جنوبی را هدر داده و بی اثر کرد".

وی افزود: "نه واشنگتن و نه" اروپای متحد "نمی خواهند توازن قدرت حاصل شده در منطقه را قبول کرده و با ان کنار بیایند. برای" از بین بردن "آن ، آنها طرحی بهتر از تلاش دوباره برای ایجاد اختلاف بین ملت های آذربایجان و ارمنستان پیدا نکرده اند."

آمریکا بودجه ای برای قره باغ اختصاص می دهد - اسپوتنیک ایران
آمریکا بودجه ای برای قره باغ اختصاص می دهد

بامداد 10 نوامبر ، روسیه ، آذربایجان و ارمنستان توافق نامه آتش بس در قره باغ را امضا کردند. بر اساس آن ، سربازان آذربایجانی و ارمنی درگیری ها را متوقف کرده ، در مواضع خود باقی مانده و زندانیان را تبادل می کنند. ارمنستان همچنین باید مناطق کلباجار ، لاچین و اقدم را به باکو بازگردد.

نیروهای پاسدار صلح روسیه در منطقه درگیری قره باغ مستقر خواهند شد. گروه نیروهای پاسدار صلح روسیه که یگان های تیپ موتوریزه شماره  15 منطقه نظامی مرکزی اساس آنرا تشکیل می دهد ، شامل 1960 نفر پرسنل نظامی ، 90 نفربر زرهی  ، 380 دستگاه خودرو و تجهیزات ویژه است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала