پاسخ ایران به تهدید مقام عربستانی

© Photo / IRNAکاظم غریب آبادی ، سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین
کاظم غریب آبادی ، سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان های بین المللی در وین و همچنین آژانس بین المللی انرژی اتمی در توئیتی به اظهارات عادل الجبیر وزیر مشاور در امور خارجه عربستان سعودی واکنش نشان داد.

 به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فارس، عادل الجبیر گفته بود:  «اگر برنامه هسته‌ای ایران متوقف نشود، عربستان این حق را خواهد داشت تا خود را به سلاح هسته‌ای مجهز کند» که نماینده ایران نسبت به این اظهارات واکنش نشان داد.

نماینده دائم ایران نزد آژانس بین المللی انرژی اتمی در این باره نوشت: فرافکنی و هراس‌ افکنی، دو شیوه کلاسیک و معمول مورد استفاده عوام‌فریبان است.

مکاتبات سری گروهک حرکة النضال با سرویس اطلاعاتی عربستان - اسپوتنیک ایران
مکاتبات سری گروهک "حرکة النضال" با سرویس اطلاعاتی عربستان

غریب آبادی خطاب به این مقام سعودی افزود: اگر به دنبال تعقیب برنامه سلاح هسته ای یا بهانه ای برای توجیه عدم همکاری با آژانس یا سیستم منسوخ پادمانی خود هستید، حداقل شهامت به خرج داده آن را بپذیرید و هزینه آن را هم بپردازید.

وی خطاب به وزیر مشاور در امور خارجه عربستان سعودی عنوان کرد: کارهای غلط خود را به گردن دیگران نیندازید.

به گزارش فارس، «عادل الجبیر» وزیر مشاور در امور خارجه عربستان سعودی در مصاحبه با خبرگزاری آلمان گفته است که این کشور این حق را دارد که خود را به تسلیحات اتمی مجهز کند.

وی افزود: در صورتی که نتوان ایران را از ساخت تسلیحات اتمی منع کرد، ریاض حق مسلح شدن به تسلیحات اتمی را برای خود محفوظ می‌دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала