سپاه تسلیحات مرگبار و پرقدرتش را برای صادرات به کشورهای منطقه آماده می کند

© Photo / Irnaسپاه تسلیحات مرگبار و پرقدرتش را برای صادرات به کشورهای منطقه آماده می کند
سپاه تسلیحات مرگبار و پرقدرتش را برای صادرات به کشورهای منطقه آماده می کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در 27 مهرماه امسال، طبق برجام موعد تحریم‌های تسلیحاتی ایران به پایان رسید و این یعنی که ایران می‌تواند با استفاده از این فرصت تجهیزات و تسلیحات تولید خود را به راحتی و به تمام کشورهای دنیا صادر کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در حوزه ساخت تسلیحات و تجهیزات نیز فعالیت‌ دارد در سال‌های اخیر به عنوان یک ظرفیت بسیار بالا با اتکا بر دانش نوین نظامی در دنیا تلاش دارد تا به روزترین تجهیزات و تسلیحات را طراحی کرده و بسازد. طراحی و تولید تسلیحات و تجهیزات ضد زره و ضد استحکامات یکی از حوزه‌هایی است که به نظر می‌رسد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آن‌ها فعالیت خوبی داشته است و دو دستاورد با قابلیت برتر را در دست ساخت دارد. این قابلیت‌ها به قدری کیفیت دارند که می‌توان از آن‌ها به عنوان دستاوردهای صادراتی نام برد.

موشک‌انداز ضد استحکامات قارعه 
این موشک انداز از جدیدترین دستاوردهای سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که بدنه آن از جنس کامپوزیت طراحی و ساخته شده است که فقط یکبار قابلیت مصرف و شلیک را دارد. 

وزن راکت انداز: 8 کیلوگرم.

کالیبر: 80 میلی‌متری.

برد موثر: 250 تا 300 متر.

ویژگی خاص: عمل به صورت دو مرحله ای برای پاکسازی ساختمان‌ها و استحکامات دشمن، سهولت حمل توسط نیروهای پیاده و یگان های تکاور، استفاده از فناوری سافت لانچ و قیمت تولید یک دهم قیمت خارجی.

موشک‌انداز ضد زره نافذ 2
وزن موشک انداز: 21 کیلوگرم.

جنس بدنه: کامپوزیت.

ویژگی و کاربری خاص: قابلیت استفاده به صورت سلاح دوش پرتاب ضد زره.

‌مهمات: مهمات این سلاح در مرحله اول از خرج گود استفاده می کند و کاربر در مرحله دوم می تواند از مهمات ضد نفر، ضد زره و ضد استحکامات در این سلاح بهره ببرد.

موشک‌اندازها یکی از ابزارهای موثر در حوزه رزم انفرادی هستند که در هنگام وقوع جنگ‌های گسترده در حوزه زمینی استفاده می‌شوند. این تسلیحات و تجهیزات در حوزه مقابله با توان زرهی دشمن مانند انهدام تانک‌ها و نفربرها نقش موثری دارند و می‌توانند به عنوان تجهیزاتی مشابه به موشک‌های ضد زره عمل کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала